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Frankenstein y la estética del fragmento

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Frankenstein y la estética del fragmento

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dc.contributor.advisor Romero Gómez, José Francisco es_ES
dc.contributor.author Rubio Portolés, Francisco José es_ES
dc.date.accessioned 2018-09-11T14:30:55Z
dc.date.available 2018-09-11T14:30:55Z
dc.date.created 2018-07-10
dc.date.issued 2018-09-11 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/107029
dc.description.abstract EN This TFM exhibition project aims to deepen the analysis of gender identity as a bio-political construct of social control and, as a critical consequence, to initiate the plastic deactivation or alteration of its codes based on the dominant heteronormative discourse. In this work we propose to deconstruct all preconceived signs of identity, putting an end to the binary conception of politically assigned gender and generate (from a personal file) the production of multidisciplinary artistic work (plastic objects, video art). It is, therefore, an introspective drift between the contemporary subject and his particular vision of educational patterns and protocols, univocally assimilated as part of the social and political fabric, as well as a response to the heteronormative and patriarchal discourse, in a kind of duel based on subversion and transgression. Through a dialogue based on the poetic and non-instrumental use of the everyday object, nourished by repetitions, visual paradoxes and the inversion of established gender roles, the codes offered by the normative discourse itself are altered and a "twist of the wrist" is proposed from an autobiographical perspective. This project reflects a personal interest in art as a communicative and activist tool, capable of activating social awareness by means of demands and putting it into circulation, disseminating it. Through video-performance as a means of expression and the configuration of a personal archive in continuous process, the art-life binomial is reinforced. I am interested in the ephemeral quality of the action, the instant, the rest or trace it leaves in the space and the production of artistic, object and register work, which is generated from it. es_ES
dc.description.abstract El objetivo de este proyecto trata de recopilar en una serie de vídeo-acciones una deriva personal oscilando entre la identidad, el sujeto y el prejuicio. Se presenta la vida cotidiana desde el punto de vista del rechazado, del prejuicio. Mediante un diálogo basado en la transformación (la máscara) con el objeto cotidiano y la expresión pictórica, se explora el problema de la identidad desde una perspectiva autobiográfica y social. Me interesa el instante, la acción y el resto o huella que esta deja en el espacio, la memoria de lo que ha sido y la fugacidad del instante. Se seleccionará un fotograma de cada acción y servirá de referente para la interpretación pictórica de la misma y se expondrán los restos objetuales de cada acción y su respectiva interpretación pictórica a modo de obra. es_ES
dc.format.extent 79 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Tiempo es_ES
dc.subject Pintura es_ES
dc.subject Objeto es_ES
dc.subject Prejuicio es_ES
dc.subject Arte de acción es_ES
dc.subject Cuerpo es_ES
dc.subject Repetición es_ES
dc.subject Autorretrato es_ES
dc.subject.classification ESCULTURA es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Producción Artística-Màster Universitari en Producció Artística es_ES
dc.title Frankenstein y la estética del fragmento es_ES
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.description.bibliographicCitation Rubio Portolés, FJ. (2018). Frankenstein y la estética del fragmento. http://hdl.handle.net/10251/107029 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\59511 es_ES


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