Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Dias Comas, Carlos Eduardo | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-09-21T11:41:19Z | |
dc.date.available | 2018-09-21T11:41:19Z | |
dc.date.issued | 2012-09-10 | |
dc.identifier.issn | 1888-5616 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/107898 | |
dc.description.abstract | [EN] Three strands of Brazilian architecture are being recognized here: Ferraz and Fanucci collaborated with Lina Bo Bardi, Weinfeld was Aurelio Martinez Flores’ assistant; Cerviño Lopez worked with Paulo Mendes da Rocha. The concrete roughness exacerbated in the Museum refl ects the boards of its formworks. The Gallery prefers the smooth, paneled, almost precious concrete. The Hotel bets on a twofold approach, rough on the outside and soft inside, like a shellfi sh. What we have here is exceptional architecture in more than one meaning and context, among which the actual fi eld of authored contemporary architecture. It rejects the extravagance and heroism, seeking to please its audience. Realistic in its understanding of the professional mission, it accepts to transform the world slowly, operating over tradition into variation and expansion. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Tres vertientes de la arquitectura brasileña se cotejan aquí: Ferraz y Fanucci colaboraron con Lina Bo Bardi; Weinfeld fue asistente de Aurélio Martinez Flores; Cerviño Lopez trabajó con Paulo Mendes da Rocha. El hormigón de aspereza exacerbada en el Museo refleja las tablas de sus encofrados. La Galería prefiere el hormigón liso, apanelado, casi pulido. El Hotel apuesta por una doble cara, basta por fuera y suave por dentro, como un molusco. Se trata de arquitectura de excepción en más de un sentido y contexto: Rechaza la extravagancia y el heroísmo, busca agradar a su público. Realista en el entendimiento de la misión profesional, acepta transformar el mundo poco a poco, operando sobre una tradición de pautas abiertas a la variación y a la expansión. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | EN BLANCO. Revista de Arquitectura | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Arquitectura brasileña | es_ES |
dc.subject | Hormigón visto | es_ES |
dc.subject | Hotel las Piedras | es_ES |
dc.subject | Galería Adriana Varejao | es_ES |
dc.subject | Museo del Pan | es_ES |
dc.subject | Brazilian architecture | es_ES |
dc.subject | Apparent concrete | es_ES |
dc.subject | "Las piedras" Hotel | es_ES |
dc.subject | Adriana Varejao Gallery | es_ES |
dc.subject | Museum of Bread | es_ES |
dc.title | En hormigón y extramuros | es_ES |
dc.title.alternative | In concrete and beyond walls | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2018-09-20T12:03:27Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/eb.2012.6868 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Dias Comas, CE. (2012). En hormigón y extramuros. EN BLANCO. Revista de Arquitectura. 4(9):114-115. https://doi.org/10.4995/eb.2012.6868 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/eb.2012.6868 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 114 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 115 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 4 | |
dc.description.issue | 9 | |
dc.identifier.eissn | 2445-1215 |