Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | Crespo Ricart, María Pilar | es_ES |
dc.contributor.advisor | Cucala Félix, Antonio | es_ES |
dc.contributor.author | Cabedo Beltrán, Victoria | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-09-25T14:31:39Z | |
dc.date.available | 2018-09-25T14:31:39Z | |
dc.date.created | 2018-07-12 | |
dc.date.issued | 2018-09-25 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/108170 | |
dc.description.abstract | [EN] This project adresses the matter of the space’s tension between individuals, proxemic distances, occupancy and notion of territory, from the pictoric representation. In order to do this I have constantly used antropological and etological documentation, where animal behaviour related to the surrounding spaceand human conducts and its origins are approached, as well as cultural matters like the competitive game, where those issues underlie. Some of the books with which I have built the conceptual foundations of this research are The silent language and The hidden dimension, by Edward T. Hall, The naked ape, by Desmond Morris, and Homo Ludens, by Johan Huizinga, from which I have developed my pictoric production during more than a year, culminating in two series, Proxemia and Green Chairs, whith which I have executed a solo exhibition. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Este proyecto aborda los temas de la tensión del espacio entre individuos, las distancias proxémicas, la ocupación y la noción de territorio desde la representación pictórica. Para ello constantemente me he valido de documentación antropológica y etológica con la que conformar los cimientos conceptuales, a partir de lo cual he desarrollado dos series pictóricas, con las que he realizado una exposición indiviidual. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Pintura | es_ES |
dc.subject | Tensión | es_ES |
dc.subject | Proxemia | es_ES |
dc.subject | Distancia | es_ES |
dc.subject | Espacio | es_ES |
dc.subject | Interacción | es_ES |
dc.subject | Paint;Tension; Proxemics; Distance; Space; Interaction | es_ES |
dc.subject.classification | PINTURA | es_ES |
dc.subject.classification | ESCULTURA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Bellas Artes-Grau en Belles Arts | es_ES |
dc.title | PROXEMIA. Pintar la tensión de la proximidad | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Pintura - Departament de Pintura | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Escultura - Departament d'Escultura | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Centro de Investigación Arte y Entorno - Centre d'Investigació Art i Entorn | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Facultad de Bellas Artes - Facultat de Belles Arts | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Cabedo Beltrán, V. (2018). PROXEMIA. Pintar la tensión de la proximidad. http://hdl.handle.net/10251/108170 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\83100 | es_ES |