Resumen:
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[EN] Employee motivation is always a contemporary topic for the managers and within the
organisations irrespective of the sectors and industries. There is direct relationship
between employee motivation and employee ...[+]
[EN] Employee motivation is always a contemporary topic for the managers and within the
organisations irrespective of the sectors and industries. There is direct relationship
between employee motivation and employee engagement which are also reflected in
the bottom line of the companies. Reflecting on these points, Agriconsa, a Spanish
company producing canned fruits and fruit juice has been aspired to measure the level
of their employee motivation and approached to the researcher. This research
responds to that calling.
This research engaged with the key theories of motivation evolved over the last one
and half centuries, including both classical and contemporary theories motivations – all
of which formed the basis for the development of questionnaire for collecting primary
data. While the online questionnaire was sent to the whole population, 60% of the
employees completed the survey.
The findings suggest there is no single motivational theories that can explain the level
of motivation and types of factors that motivate the employees at Agriconsa. The study
reveals that the employees are motivated by financial and non-financial rewards
system.
Furthermore, the study found some differences in terms of motivation between gender
and work place.
The theoretical contribution of this research has clearly clarify the theory of motivation
in the context of Spanish can fruit and fruit industry which have been overlook by the
previous researcher.
As part of the managerial contribution, this research provides goods insides to the
managers in general and to the managers in Agriconsa about how they need to deal
with the issues of employees motivation.
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[ES] Hoy en día, las empresas ven a sus empleados como uno de las partes más importantes dentro de la compañía. Los propietarios y gerentes se dan cuenta de que los empleados son directamente responsables del éxito de la ...[+]
[ES] Hoy en día, las empresas ven a sus empleados como uno de las partes más importantes dentro de la compañía. Los propietarios y gerentes se dan cuenta de que los empleados son directamente responsables del éxito de la empresa. (Merchant y Stede 2007). Por esa razón, reclutar y mantener a los mejores empleados dentro de la compañía es vital para el futuro del negocio (Yeowell 2011). Para lograr esto, los empleados deben sentirse motivados, valorados y comprometidos en su lugar de trabajo (Harter y Hayes 2002).
Según el estudio realizado por Tower Perrin, solo el 14% de las personas se sienten muy comprometidas con su lugar de trabajo, lo que significa que los empleados no están logrando su máximo potencial en el trabajo debido a la falta de motivación (Gebauer y Lowman, 2009).
El objetivo principal de este estudio es conocer cómo la motivación de los empleados afecta a la productividad de Agriconsa. Para realizar este análisis realizaremos un estudio de investigación
Por esa razón, es importante responder a las siguientes preguntas:
¿Cuál es la relación entre motivación y rendimiento?
¿Cómo podrían la empresa aumentar la motivación de sus empleados?
Los objetivos a lograr con esta análisis son los siguientes:
Conocer la importancia de la motivación en los empleados de la empresa y su evolución.
Conocer exactamente el nivel de motivación de los empleados de Agriconsa.
Proporcionar un modelo de motivación viable.
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