[ES] Se trata de realizar un estudio riguroso sobre las metodologías implantadas para el proceso enseñanza-aprendizaje de las personas con capacidades diferentes. El trabajo tiene como objeto de estudio este proceso en los ...[+]
[ES] Se trata de realizar un estudio riguroso sobre las metodologías implantadas para el proceso enseñanza-aprendizaje de las personas con capacidades diferentes. El trabajo tiene como objeto de estudio este proceso en los diversos ámbitos de capacidades diferentes en los que se estructura nuestro sistema educativo especial.
Los objetivos son profundizar en las metodologías y comparar sus resultados con los métodos utilizados en los países punteros en enseñanza y dónde se han registrado los mayores avances en este campo.
El estudio no será ajeno tampoco al estudio del nivel de ayudas sociales y prestaciones que se dedican a cubrir los principios rectores de la política social y económica en este ámbito. Se revisará el sistema prestacional y también se comparará con el de otros países avanzados.
[-]
[EN] The aim is to carry out a rigorous study on the methodologies implemented for the teaching-learning process of people with different abilities. The work has as its object of study this process in the different areas ...[+]
[EN] The aim is to carry out a rigorous study on the methodologies implemented for the teaching-learning process of people with different abilities. The work has as its object of study this process in the different areas of different capacities in which our special educational system is structured.
The objectives are to deepen the methodologies and compare their results with the methods used in the leading countries in education and where the greatest advances in this field have been recorded.
The study will not be alien to the study of the level of social aid and benefits that are dedicated to cover the guiding principles of social and economic policy in this area. The benefit system will be reviewed and also compared with that of other advanced countries.
As for the proposed structure, we will start with a study on the historical background in the matter, we will make a methodological proposal in the second chapter and the rest will be distributed among the study of the teaching-learning systems in the different proposed fields. Finally, we will carry out a critical chapter and a proposal for improvement, all in light of the weaknesses detected in our system.
[-]
|