- -

Consumer preferences for mandarins in the UK market: A Vickrey auction approach

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Consumer preferences for mandarins in the UK market: A Vickrey auction approach

Show full item record

Martínez-Carrasco, L.; Vidal, F.; Poole, N. (2006). Consumer preferences for mandarins in the UK market: A Vickrey auction approach. Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics. 6(11):157-175. doi:10.7201/earn.2006.11.07

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/110856

Files in this item

Item Metadata

Title: Consumer preferences for mandarins in the UK market: A Vickrey auction approach
Secondary Title: Evaluación de preferencias hacia las mandarinas en el mercado británico. Aplicación de las subastas Vickrey
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The objective of this work is to analyse British consumer preferences towards five varieties of mandarins (two of them from Spain) under three different information conditions: visual inspection, peeling and consumption. ...[+]


[ES] El presente trabajo tiene como objetivo analizar las preferencias de los consumidores británicos hacia cinco variedades de mandarinas (dos de ellas españolas) en tres condiciones de información diferentes: inspección ...[+]
Subjects: Subastas experimentales , Disposición a pagar , Valoración hedónica , Cítricos , Experimental auctions , Willingness to pay , Hedonic test , Citrus
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics. (issn: 1578-0732 ) (eissn: 2174-7350 )
DOI: 10.7201/earn.2006.11.07
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.7201/earn.2006.11.07
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record