[EN] he aim of the project is to redesign a pharmacy to surprise the client and offer a pleasant experience. It is based on an environment that encourages interactions and creates situations beyond the shopping experience, ...[+]
[EN] he aim of the project is to redesign a pharmacy to surprise the client and offer a pleasant experience. It is based on an environment that encourages interactions and creates situations beyond the shopping experience, which allows the clients feel listened and advised. This project is established through a strategic design directed to the use and accessibility of commercial spaces. The client gets involved with the expositive space defined by the renovation of the signage, the design of the exhibitors and the environment created by the different lights, colors and materials. The main objective is to redesign the distribution of the different areas of the establishment, combining the needs of internal work with the optimization of spaces. The aim is to expand the commercial area and to increase its capacity by directing customers through differentiated routes. It also seeks to make the product the main protagonist of the pharmacy by promoting those most demanded. This project also has as its objective to automate the process of receiving and dispensing medicines by introducing a modular pharmacy robot. This is intended to reduce the storage space by optimizing the stock, as well as to decrease the work hours used in non-productive tasks and eliminate human errors.
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[ES] El proyecto tiene como objeto el rediseño de una farmacia que sea capaz de sorprender al cliente y ofrecerle una experiencia agradable. Se basa en un ambiente que propicia interacciones y da lugar a situaciones más ...[+]
[ES] El proyecto tiene como objeto el rediseño de una farmacia que sea capaz de sorprender al cliente y ofrecerle una experiencia agradable. Se basa en un ambiente que propicia interacciones y da lugar a situaciones más allá de la experiencia de compra, permitiendo que el cliente se sienta escuchado y aconsejado. Este proyecto se establece a través de un diseño estratégico orientado al uso y a la accesibilidad de los espacios en los comercios. El cliente se ve involucrado en el espacio expositivo definido por la renovación de la rotulación, el diseño de los expositores y el entorno creado por las diferentes luces, colores y materiales. El objetivo principal consiste en el rediseño de la distribución de las diferentes áreas del establecimiento, combinando las necesidades de trabajo interno y la optimización de los espacios. Se pretende ampliar la zona comercial y aumentar su capacidad dirigiendo a los clientes a través de circulaciones diferenciadas. También se procura que el producto sea el protagonista principal de la farmacia, potenciando aquellos más demandados. Este proyecto también tiene como objetivo automatizar el proceso de recepción y dispensación de medicamentos introduciendo un robot modular de farmacia. Con ello se pretende reducir el espacio de almacenaje optimizando las existencias así como disminuir las horas de trabajo empleadas en tareas no productivas y eliminar los errores humanos.
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