Resumen:
|
[EN] The evolution of the new technologies is affecting many fields of the daily life, including toys. As
a consequence of this, the use of tablets and consoles between girls and boys has been recently
increased.
Since ...[+]
[EN] The evolution of the new technologies is affecting many fields of the daily life, including toys. As
a consequence of this, the use of tablets and consoles between girls and boys has been recently
increased.
Since an abusive use of these devices can cause different problems in development, communication
and learning processes; this project aims to apply some technological advances in a toy, using them
as an educational way that helps the improvement of multiples skills such as creativity, spatial
vision and ingenuity of its users. In order to achieve it, construction toys that have already been
launched in the market will be studied, seeing in which points it is possible to innovate and how to
link the existing technologies to the toy that is tried to design.
Starting from a study of simple mechanisms, the most appropriate one to be applied to this toy has
been selected, endowing movement to it when it is assembled by the users. As a result, the objective
of the project is to describe all the necessary elements for the toy’s assembly and performance,
making it a playful and educational activity for children and young adults that can also be used by
different family generations.
[-]
[ES] La evolución de las nuevas tecnologías está afectando a muchos campos de la vida cuotidiana, entre
ellos a los juguetes, y como consecuencia de esto cada vez es más frecuente el uso de tabletas o
consolas entre niñas ...[+]
[ES] La evolución de las nuevas tecnologías está afectando a muchos campos de la vida cuotidiana, entre
ellos a los juguetes, y como consecuencia de esto cada vez es más frecuente el uso de tabletas o
consolas entre niñas y niños.
Puesto que un uso abusivo de estos dispositivos puede provocar diversos problemas en los procesos
de desarrollo, comunicación y aprendizaje; este proyecto pretende aplicar los avances tecnológicos
en un juguete de modo educativo que ayude a la mejora de habilidades como la creatividad, la
visión espacial y el ingenio en los usuarios y usuarias. Para esto se estudiarán los juguetes de
construcción existentes en el mercado, viendo en que puntos se puede innovar y como unir las
tecnologías presentes en la actualidad al juguete que se pretende diseñar.
Partiendo de un estudio de mecanismos simples se ha seleccionado el más adecuado para aplicarlo
al juguete, de modo que este tenga movimiento al ser ensamblado por los usuarios y usuarias. Con
esto, el objetivo del proyecto consiste en describir todos los elementos necesarios del kit de montaje
y los pasos a seguir para un correcto ensamblaje y funcionamiento del juguete, convirtiéndolo en
una actividad lúdica-educativa para el sector infantil y adolescente en el que pueden participar las
diferentes generaciones de la familia.
[-]
|