- -

El aprendizaje servicio en la universidad: una experiencia en el marco de una asignatura del Grado en Educación Primaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El aprendizaje servicio en la universidad: una experiencia en el marco de una asignatura del Grado en Educación Primaria

Show full item record

López-Fernández, I.; Benítez-Porres, J. (2018). El aprendizaje servicio en la universidad: una experiencia en el marco de una asignatura del Grado en Educación Primaria. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 16(2):195-210. doi:10.4995/redu.2018.9127

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/114651

Files in this item

Item Metadata

Title: El aprendizaje servicio en la universidad: una experiencia en el marco de una asignatura del Grado en Educación Primaria
Secondary Title: Service Learning in the University: an experience within the framework of a subject of the Degree in Primary Education
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...[+]


[ES] Estrechar las conexiones entre lo que aprenden los estudiantes en la universidad y la practica en escenarios profesionales reales es una aspiración secular de la educación superior. El aprendizaje servicio es una ...[+]
Subjects: Aprendizaje servicio , Método de enseñanza , Aprendizaje a través de la experiencia , Educación primaria , Educación superior , Formación de docentes , Práctica pedagógica , Service learning , Primary education , HIgher education , Teaching methods , Teacher education , Teaching practice , Experiential learning
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2018.9127
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2018.9127
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record