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dc.contributor.author | Montejo-Gámez, Jesús | es_ES |
dc.contributor.author | Fernández-Ahumada, Elvira | es_ES |
dc.contributor.author | Adamuz-Povedano, Natividad | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-03-13T11:00:36Z | |
dc.date.available | 2019-03-13T11:00:36Z | |
dc.date.issued | 2019-02-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/118068 | |
dc.description.abstract | [EN] This study explores those skills associated with modeling that preservice primary and secondary teachers develop when working with measure. The sample was made up of a total of 12 master's degree students and 13 primary school teacher students, who worked in groups to solve a task, which was specically designed to develop skills associated with measure through modeling. The analysis of the models produced by the prospective teachers revealed a great wealth of ideas and evidence of the dependence on formulae for the calculation and estimation of areas. Results also indicate relationship between the model's closeness to the real situation and the tendency of participants to validate it, as well as the importance of the layout of the task on the produced models. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Se presenta una investigación que explora el tipo de modelo que los futuros profesores de educación primaria y secundaria desarrollan cuando trabajan en situaciones de medida. La muestra empleada estuvo compuesta por un total de 12 alumnos de máster de formación de profesorado y 13 estudiantes del grado en educación primaria, que resolvieron en grupos una tarea diseñada específicamente para trabajar la medida a través de la modelización. El análisis de los modelos producidos por los futuros profesores reveló gran riqueza de ideas y evidenció limitaciones al uso de fórmulas para el cálculo y estimación de áreas. Los resultados también indican relación entre la cercanía del modelo con la situación en contexto y la tendencia de los participantes a validarlo, así como la importancia del formato de la tarea empleada sobre los modelos producidos. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Modelling in Science Education and Learning | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Formación de profesorado | es_ES |
dc.subject | Modelización matemática | es_ES |
dc.subject | Análisis de modelos | es_ES |
dc.subject | Medida | es_ES |
dc.subject | Teachers Training | es_ES |
dc.subject | Mathematical Modelling | es_ES |
dc.subject | Analysis of Models | es_ES |
dc.subject | Measurement | es_ES |
dc.title | ¿Cómo modelizan los futuros profesores en situaciones de área y perímetro? El papel de las unidades y de las fórmulas | es_ES |
dc.title.alternative | How do future teachers model area and perimeter situations? The role of units and formulae | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2019-03-12T12:26:33Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/msel.2019.11001 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Montejo-Gámez, J.; Fernández-Ahumada, E.; Adamuz-Povedano, N. (2019). ¿Cómo modelizan los futuros profesores en situaciones de área y perímetro? El papel de las unidades y de las fórmulas. Modelling in Science Education and Learning. 12(1):5-20. https://doi.org/10.4995/msel.2019.11001 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/msel.2019.11001 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 5 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 20 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 12 | |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 1988-3145 | |
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