- -

¿Por qué Peter Eisenman hace tan buenos diseños? Tácticas, estrategias y estratagemas

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

¿Por qué Peter Eisenman hace tan buenos diseños? Tácticas, estrategias y estratagemas

Show full item record

García Hípola, M. (2009). ¿Por qué Peter Eisenman hace tan buenos diseños? Tácticas, estrategias y estratagemas. EGA. Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica. (14):90-99. https://doi.org/10.4995/ega.2009.10241

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/118346

Files in this item

Item Metadata

Title: ¿Por qué Peter Eisenman hace tan buenos diseños? Tácticas, estrategias y estratagemas
Author: García Hípola, Mayka
Issued date:
Abstract:
[ES] Sin resumen
Subjects: Revista EGA , Arquitectura
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
EGA. Revista de Expresión Gráfica Arquitectónica. (issn: 1133-6137 ) (eissn: 2254-6103 )
DOI: 10.4995/ega.2009.10241
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/ega.2009.10241
Type: Artículo

References

Bois, Yves Alain. 1981. "The Metamorphosis of Axonometry", Daidalos, 1.

Bois, Yves Alain. 1988. "Lissitzky, Mondrian, Strzernins­ki: Abstraction and Political Utopía in the Twenties.EI Lissitzky: radical reversibility", Art in America.

Bois, Yves Alain. 1994. "Surfaces", en Cities of Artificial Excavation the Work of Peter Eisenman, 1978-1988 ed. Jean François Bedard. Rizzoli. Nueva York. [+]
Bois, Yves Alain. 1981. "The Metamorphosis of Axonometry", Daidalos, 1.

Bois, Yves Alain. 1988. "Lissitzky, Mondrian, Strzernins­ki: Abstraction and Political Utopía in the Twenties.EI Lissitzky: radical reversibility", Art in America.

Bois, Yves Alain. 1994. "Surfaces", en Cities of Artificial Excavation the Work of Peter Eisenman, 1978-1988 ed. Jean François Bedard. Rizzoli. Nueva York.

DELEUZE, Gilles y GUATTARI. Felix. 1987. Thousand Plateaus: Capitalism and Schizophrenia, University of Minnesota Press. Minneapolis.

DELEUZE. Gilles. 1989. El Pliegue. Leibniz y el Barroco. Ediciones Pairos Ibérica, Buenos Aires.

DELEUZE, Pilles. 1993. "The Diagram", in the Deleuze Reader, ed. Constantin V Boundas, New York. Columbia University Press. p 199.

DERRIDA, Jacques, 1988, "Why Peter Eisenman Writes Such Good Books", Threshold. Joumal of the School of Architecture University of lllinois at Chicago (original en Francés en Jacques Derrida, Psyché: L'invention de l'autre. Paris. 1987: p. 495. vuelto a publicar en A+U Extra Edition EISENMANAMNESIE (Agosto 1988) p. 113, versión castellana "Por qué Peter Eisenman escribe tan buenos libros", Arquitectura 69. Nº. 270 (Enero-Febrero 1988): p. 52)

DERRIDA, Jacques y EISENMAN, Peter, 1993. "Talking about Writing", Any 1, nº. 0: p. 18.

EISENMAN, Peter. 1970. "Notes on Conceptual Architecture: Towards a definition, lnstitute of Architecture and Urban Studies, Nueva York.

EISENMAN, Peter, 1971, "Notes on Conceptual Architecture: Towards a Definition", Casabella 360, p. 49.

EISENMAN, Peter. 1995. "El Zeitgeist y el problema de la inmanencia". AV Monografías 53.

EISENMAN, Peter. 1997. "Procesos de lo Intersticial", El Croquis 83.

EISENMAN, Peter. 1999. "Diagram; an Original Scene of Writting" en Diagram Diaries. Universe. Nueva York.

EISENMAN, Peter, 2003. Blurred zones: investigations of the interstitial. Eisenman Architects. 1988-1998. New York. Monacelli Press.

EISENMAN, Peter. 2006. The Formal Basis of Modern Architecture, Baden. Lars Müller Publishers.

FRAMPTON. Kenneth. 1987, "Eisenman Revisited: Running lnterference", Domus 688, p. 29 (vuelto a publicar en A+U número especial EISENMANAMNESIE (Agosto 1988) p. 57)

HAYS, Michael. 1994. "Allegory into Death: An Etiology of Eisenman's Repetition" en Cities of Artificial Excavation·the Work of Peter Eisenman, 1978-1988. ed. François Bedard, Rizzoli. Nueva York.

KRAUSS. Rosalind. [1977] 1986 "Notes on the lndex Seventies Art in America", en The Originality of Avant-Garde and Other Modemist Myths, MIT Press. Cambridge(MA). (traducido al castellano en La originalidad de la vanguardia y otros mitos modernos, Alianza. Madrid, 1996).

KWINTER. Sandford. 2001. "Tensión Disciplinar". AV Monografías 91.

MONEO, Rafael. 1995, "Entre Opuestos. Between Opposites", AV Monografias 53, p. 4.

Moneo, Rafael, 1989, "Inesperadas Coincidencias", El Croquis Peter Eisenman 1986-1989. n. 41, p 52 y 56

SCHNEIDER, B. 1981. "Perspective refers to the viewer axonometry refers to the object". Daidalos 1.

ZAERA, Alejandro 1997 "Conversación con Peter Eisenman", El Croquis 83.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record