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El arte poscontemporáneo linda al este con la flat-screen y al oeste con la Flat Ontology

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El arte poscontemporáneo linda al este con la flat-screen y al oeste con la Flat Ontology

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dc.contributor.author Casares, Nilo es_ES
dc.date.accessioned 2019-03-27T08:38:58Z
dc.date.available 2019-03-27T08:38:58Z
dc.date.issued 2019-03-26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/118671
dc.description.abstract [EN] This onto-aesthtetics article investigates the new categorial relationship that emerges with the advent of post-contemporary art, showing that contemporary art has been overtaken due to the death of the ironic category, around which all contemporary art revolved. Whereas, in the history of humanity the Modern age begins with the circumvallation of the Earth and the Contemporary age end swith Duchamp's Fountine, the post-contemporary one can be fixed around 2004, with the appearance of Web 2.0 and the flat screens of our smartphones, that bring us back to a flat Earth, like those screens that rule us. With the support of the History of Philosophy, from the Archaic to the Contemporary of the Flat Ontology, the new post-contemporary categorical axis is defined and to be characterised as beautiful not corny, or kitsch. es_ES
dc.description.abstract [ES] Este artículo, de carácter ontoestético, investiga la nueva relación categorial que surge con la avenida del arte poscontemporáneo, demostrando que se ha rebasado el arte contemporáneo al haber perdido presencia la categoría de lo irónico, sobre la que giró todo el arte contemporáneo. Si, en la historia de la humanidad la era moderna comienza con la circunvalación de la Tierra y la contemporánea con el urinario de Duchamp, la poscontemporánea puede fijarse alrededor de 2004, con la aparición de la Web 2.0 y las flat-screens de nuestros telefonitos, que nos devuelven a una Tierra plana, como esas pantallas que nos gobiernan. Con el apoyo de la Historia de la Filosofía, desde la arcaica a la coetánea de la Flat Ontology, se define el nuevo eje categorial poscontemporáneo y se caracteriza como lo bonito no cursi, ni kitsch. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject Pos-contemporary art es_ES
dc.subject Onto-aesthetics es_ES
dc.subject Categorial analysis es_ES
dc.subject Arte poscontemporáneo es_ES
dc.subject Ontoestética es_ES
dc.subject Análisis categorial es_ES
dc.title El arte poscontemporáneo linda al este con la flat-screen y al oeste con la Flat Ontology es_ES
dc.title.alternative The post-contemporary art borders to the East with the flat screen and to the West with the Flat Ontology es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2019-03-27T08:16:20Z
dc.identifier.doi 10.4995/aniav.2019.10048
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Casares, N. (2019). El arte poscontemporáneo linda al este con la flat-screen y al oeste con la Flat Ontology. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (4):32-44. https://doi.org/10.4995/aniav.2019.10048 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/aniav.2019.10048 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 32 es_ES
dc.description.upvformatpfin 44 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 4
dc.identifier.eissn 2530-9986
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