Resumen:
|
[EN] Throughout this dissertation, we are going to develop a study about the current requirements and conditions which we would find in order to carry out an environmental advertising campaign in Cullera. Firstly, we will ...[+]
[EN] Throughout this dissertation, we are going to develop a study about the current requirements and conditions which we would find in order to carry out an environmental advertising campaign in Cullera. Firstly, we will thoroughly analyse previous campaigns, paying attention to their characteristics and their relation to the Tourism. Secondly, with the objective of going in depth into the issue, we will investigate about this kind of publicity and an accurate research about similar projects which have previously carried out in Cullera.Thus, we will have to plan and design a project for one of the parts of the environmental advertising campaign, original in nature, as previous campaigns have normally been in Cullera.The process will have different tasksto do: starting from taking photos, going through using pictures already taken and finishing with adapting the designs to different types of formats.As well as a series of videos that can be accessed from QR codes located in each design.Through this process, we will hopefully create an original environmental campaign in the profile’s mind, offering a clear and neat idea about what he/she would find out in Cullera if they visit the city.The most important parts of this dissertation are the typography design, the pictures taken by myself and the adaptation to the different formats and the realization of the videos that you can access from the QR. Then, we could assert that we have been working on graphic and audiovisual design and on photography at the same time.
[-]
[ES] Mediante el presente documento se presenta un estudio sobre las condiciones actuales que asumimos a la hora de proponer una campaña publicitaria medioambiental en la ciudad de Cullera, Valencia.Se observaronde cerca ...[+]
[ES] Mediante el presente documento se presenta un estudio sobre las condiciones actuales que asumimos a la hora de proponer una campaña publicitaria medioambiental en la ciudad de Cullera, Valencia.Se observaronde cerca campañas anteriores y las características que suelen tener, así como su incidencia en el turismo. Para poder adentrarme más en el tema tratado, investigué sobre este tipo de publicidad, el tema y proyectos similares anteriores. Todo ello con el fin de crear y diseñar una parte de lo que será un proyecto de campaña publicitaria, de carácter novedoso, dentro de la línea que suelen tener estos. Se muestran las fotografías que dieron origen a los diseños definitivos, pasando por las tipografías utilizadas y acabando con adaptarlos a los distintos soportes. También se muestran una serie de videos a los que se podrá acceder desde unos códigos QR situados en cada diseño. Este proceso tiene el objetivo de dejar en la mente del usuario una campaña medioambiental novedosa, con una idea clara sobre lo que vamos a encontrar cuando estemos de visita en Cullera. Las partes más importantes del trabajo práctico son el diseño de la tipografía, las fotografías tomadas por mí, la adaptación de los diseños a los soportes y la realización de los vídeos que puedes acceder desde los QR. Por lo que el trabajo abarca tareas de diseño gráfico, audiovisual y fotografía.
[-]
|