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Development of a global inertial consistency model to assess road safety on Spanish two-lane rural roads

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Development of a global inertial consistency model to assess road safety on Spanish two-lane rural roads

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Llopis-Castelló, D.; Camacho-Torregrosa, FJ.; García García, A. (2018). Development of a global inertial consistency model to assess road safety on Spanish two-lane rural roads. Accident Analysis & Prevention. 119(October 2018):138-148. https://doi.org/10.1016/j.aap.2018.07.018

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/120241

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Título: Development of a global inertial consistency model to assess road safety on Spanish two-lane rural roads
Autor: Llopis-Castelló, David Camacho-Torregrosa, Francisco Javier García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The most important factors for road crash occurrence are infrastructure, vehicle, and human factors. In fact, infrastructure and its interaction with human factor have been thoroughly studied in recent years through ...[+]
Palabras clave: Geometric design consistency , Road safety , Operating speed , Inertial operating speed , Driver s behavior
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Accident Analysis & Prevention. (issn: 0001-4575 )
DOI: 10.1016/j.aap.2018.07.018
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.aap.2018.07.018
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-42578-P/ES/ESTUDIO EXPERIMENTAL DE LA FUNCIONALIDAD Y SEGURIDAD DE LAS CARRETERAS CONVENCIONALES/
Agradecimientos:
The study presented in this paper is part of the research project titled "CASEFU - Estudio experimental de la funcionalidad y seguridad de las carreteras convencionales" (TRA2013-42578-P), subsidized by the Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

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