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Speed Prediction Models for Trucks on Horizontal Curves of Two-Lane Rural Roads

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Speed Prediction Models for Trucks on Horizontal Curves of Two-Lane Rural Roads

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Llopis-Castelló, D.; González-Hernández, B.; Pérez Zuriaga, AM.; García García, A. (2018). Speed Prediction Models for Trucks on Horizontal Curves of Two-Lane Rural Roads. Transportation Research Record. 2672(17):72-82. https://doi.org/10.1177/0361198118776111

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/120368

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Título: Speed Prediction Models for Trucks on Horizontal Curves of Two-Lane Rural Roads
Autor: Llopis-Castelló, David González-Hernández, Brayan Pérez Zuriaga, Ana María García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Road safety is closely related to geometric design consistency, which is usually assessed by examining operating speed. Most consistency models only consider passenger car speeds, even though the interaction between ...[+]
Palabras clave: Speed model , Operating speed , Trucks , Two-lane rural roads , Geometric design
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Transportation Research Record. (issn: 0361-1981 )
DOI: 10.1177/0361198118776111
Editorial:
Transportation Research Board
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/0361198118776111
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-42578-P/ES/ESTUDIO EXPERIMENTAL DE LA FUNCIONALIDAD Y SEGURIDAD DE LAS CARRETERAS CONVENCIONALES/
Agradecimientos:
The study presented in this paper is part of the research project titled ‘‘CASEFU - Estudio experimental de la funcionalidad y seguridad de las carreteras convencionales’’ (TRA2013-42578- P), subsidized by the Spanish ...[+]
Tipo: Artículo

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