- -

Study of railway curve squeal in the time domain using a high-frequency vehicle/track interaction model

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Study of railway curve squeal in the time domain using a high-frequency vehicle/track interaction model

Mostrar el registro completo del ítem

Giner Navarro, J.; Martínez Casas, J.; Denia, FD.; Baeza González, LM. (2018). Study of railway curve squeal in the time domain using a high-frequency vehicle/track interaction model. Journal of Sound and Vibration. 431:177-191. https://doi.org/10.1016/j.jsv.2018.06.004

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/120694

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Study of railway curve squeal in the time domain using a high-frequency vehicle/track interaction model
Autor: Giner Navarro, Juan Martínez Casas, José Denia, F. D. Baeza González, Luis Miguel
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Mecánica y de Materiales - Departament d'Enginyeria Mecànica i de Materials
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Railway curve squeal is an intense tonal and annoying type of noise commonly attributed to self-excited vibrations during curving. The mechanisms for its generation remain unclear and it is still a subject of discussion ...[+]
Palabras clave: Curve squeal , Wheel/rail contact , Rotating wheelset , Moving Element Method , Railway high-frequency dynamics
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Journal of Sound and Vibration. (issn: 0022-460X )
DOI: 10.1016/j.jsv.2018.06.004
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.jsv.2018.06.004
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/777564/EU/Innovative RUNning gear soluTiOns for new dependable, sustainable, intelligent and comfortable RAIL vehicles/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-84701-R/ES/DESARROLLO DE UN MODELO INTEGRAL DE INTERACCION VEHICULO%2FVIA EN CURVA PARA LA REDUCCION DEL IMPACTO ACUSTICO DEL TRANSPORTE FERROVIARIO/
info:eu-repo/grantAgreement/Shift2Rail Joint Undertaking//777564/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2016%2F007/ES/Modelado numérico avanzado en ingeniería mecánica/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the financial support of Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness and the European Regional Development Fund (project TRA2017-84701-R), as well as Generalitat Valenciana ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem