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dc.contributor.author | Molina Fernández, Marga | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-06-03T11:20:37Z | |
dc.date.available | 2019-06-03T11:20:37Z | |
dc.date.issued | 2019-05-31 | |
dc.identifier.issn | 2253-6337 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/121469 | |
dc.description.abstract | [EN] After a brief introduction to all the different kinds of digital comic and their denomination, this article will concern the combination of motion, animation and comic in the digital environment. First of all, it will explore the conflicts between both media and the first solutions developed by the creators of these hybrid forms. Then, with the inclusion of interactivity and touch screen reading devices, it will present some of the formal hybrid strategies with narrative function from case studies. In the end, it will concern those works which emphasize the materiality of comics through the combination of traditional and digital mediums. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] Tras presentar los diferentes tipos de cómic digital y sus denominaciones, este artículo tratará la combinación del movimiento y la animación con el cómic en el entorno digital. En primer lugar, se plantearán los conflictos entre ambos medios y las primeras soluciones desarrolladas por los creadores de estas formas híbridas. A continuación, con la inclusión de la interactividad y los dispositivos de lectura con pantalla táctil, se expondrán algunas estrategias formales híbridas con función narrativa a partir del análisis de ejemplos. Finalmente, se tratarán las obras que subrayan la materialidad del cómic a través de la combinación de un soporte tradicional y digital. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | EME Experimental Illustration, Art & Design | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial (by-nc) | es_ES |
dc.subject | Cómic digital | es_ES |
dc.subject | Movimiento | es_ES |
dc.subject | Interactividad | es_ES |
dc.subject | Narratividad | es_ES |
dc.subject | Experiencia de lectura | es_ES |
dc.subject | Digital comics | es_ES |
dc.subject | Motion | es_ES |
dc.subject | Interactivity | es_ES |
dc.subject | Narrativity | es_ES |
dc.subject | Reading experience | es_ES |
dc.title | Imagen, movimiento e interactividad en el cómic digital | es_ES |
dc.title.alternative | Image, motion and interactivity in digital comics | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2019-06-03T10:32:55Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/eme.2019.11360 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Molina Fernández, M. (2019). Imagen, movimiento e interactividad en el cómic digital. EME Experimental Illustration, Art & Design. (7):44-51. https://doi.org/10.4995/eme.2019.11360 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/eme.2019.11360 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 44 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 51 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 7 | |
dc.identifier.eissn | 2341-3018 | |
dc.description.references | BARBER, J.: The phenomenon of multiple dialectics in comics layout, tesis de Máster, London College of Printing, Londres, 2002. | es_ES |
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dc.description.references | GROENSTEEN, THIERRY : Bande dessinée et narration, système de la bande dessinée 2, Puff, 2011. | es_ES |
dc.description.references | McCLOUD, SCOTT: Reinventing Comics, New York , Paradox Press, 2000. | es_ES |
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dc.description.references | RAGEUL, ANTHONY : Bande dessinée interactive : comment raconter une histoire, tesis de máster, Master Arts et Technologies Numériques, Université Rennes 2 Haute-Bretagne, 2008-2009. | es_ES |