- -

Potential of RCCI Series Hybrid Vehicle Architecture to Meet the Future CO2 Targets with Low Engine-Out Emissions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Potential of RCCI Series Hybrid Vehicle Architecture to Meet the Future CO2 Targets with Low Engine-Out Emissions

Mostrar el registro completo del ítem

Benajes, J.; García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Lago-Sari, R. (2018). Potential of RCCI Series Hybrid Vehicle Architecture to Meet the Future CO2 Targets with Low Engine-Out Emissions. Applied Sciences (Basel). 8(9):1-19. https://doi.org/10.3390/app8091472

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/122515

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Potential of RCCI Series Hybrid Vehicle Architecture to Meet the Future CO2 Targets with Low Engine-Out Emissions
Autor: Benajes, Jesús García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Lago-Sari, Rafael
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Reactivity controlled compression ignition (RCCI) combustion has been shown to provide simultaneous ultra-low NOx and soot emissions with similar or better thermal efficiencies than conventional diesel combustion ...[+]
Palabras clave: Reactivity controlled compression ignition , Series hybrid vehicle , Dual-fuel combustion , Efficiency , Driving cycles
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Applied Sciences (Basel). (eissn: 2076-3417 )
DOI: 10.3390/app8091472
Editorial:
MDPI AG
Versión del editor: http://doi.org/10.3390/app8091472
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
Agradecimientos:
This research was funded by FEDER and Spanish Ministerio de Economia y Competitividad through the TRANCO project, with grant number TRA2017-87694-R.
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem