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On the influence of inlet elbow radius on recirculating backflow, whoosh noise and efficiency in turbocharger compressors

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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On the influence of inlet elbow radius on recirculating backflow, whoosh noise and efficiency in turbocharger compressors

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Broatch, A.; Ruiz, S.; Garcia Tiscar, J.; Roig-Villanueva, F. (2018). On the influence of inlet elbow radius on recirculating backflow, whoosh noise and efficiency in turbocharger compressors. Experimental Thermal and Fluid Science. 96:224-233. https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2018.03.011

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/122871

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Título: On the influence of inlet elbow radius on recirculating backflow, whoosh noise and efficiency in turbocharger compressors
Autor: Broatch, A. Ruiz, S. Garcia Tiscar, Jorge Roig-Villanueva, Ferran
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] While the influence of inlet geometry on turbocharger compressor behaviour has usually been investigated in terms of performance, surge margin and efficiency, data is scarce regarding the impact of the inlet flow field ...[+]
Palabras clave: Automotive , Acoustics , Optimization , Turbomachinery , Internal combustion engine , NVH
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Experimental Thermal and Fluid Science. (issn: 0894-1777 )
DOI: 10.1016/j.expthermflusci.2018.03.011
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2018.03.011
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//DPI2015-70464-R/ES/PROPAGACION Y EMISION DE RUIDO DE ADMISION EN MOTORES TURBO-SOBREALIMENTADOS/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
Agradecimientos:
The equipment used in this work has been partially supported by the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad through grant DPI2015-70464-R and by FEDER project funds 'Dotacion de infraestructuras cientifico tecnicas ...[+]
Tipo: Artículo

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