- -

¿Compliance o cumplimiento normativo? Estudio de corpus con fines profesionales y didácticos en la prensa española

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

¿Compliance o cumplimiento normativo? Estudio de corpus con fines profesionales y didácticos en la prensa española

Show full item record

Alcalde Peñalver, E.; Santamaría Urbieta, A. (2019). ¿Compliance o cumplimiento normativo? Estudio de corpus con fines profesionales y didácticos en la prensa española. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 14:19-27. https://doi.org/10.4995/rlyla.2019.10948

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/123878

Files in this item

Item Metadata

Title: ¿Compliance o cumplimiento normativo? Estudio de corpus con fines profesionales y didácticos en la prensa española
Secondary Title: Compliance or cumplimiento normativo? A corpus study with professional and didactic purposes in the Spanish press
Author: Alcalde Peñalver, Elena Santamaría Urbieta, Alexandra
Issued date:
Abstract:
[EN] The aim of this paper is to analyze the use of the term “compliance”, considered one of the most popular topics in the legal-economic field in 2017 and 2018 in the Spanish press to determine whether there is a preference ...[+]


[ES] El objetivo de este artículo es analizar el uso del término compliance, considerado uno de los temas de moda en el ámbito jurídico-económico en 2017 y 2018, en la prensa española para determinar si existe una preferencia ...[+]
Subjects: Compliance , Corpus , Terminología , Prensa , Terminology , Press
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2019.10948
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/rlyla.2019.10948
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record