Resumen:
|
[ES] Este proyecto se plantea por la necesidad de desarrollar una librería de materiales que permita a los estudiantes explorar todas las características de éstos, que van desde plásticos a metales, cerámicas, maderas, ...[+]
[ES] Este proyecto se plantea por la necesidad de desarrollar una librería de materiales que permita a los estudiantes explorar todas las características de éstos, que van desde plásticos a metales, cerámicas, maderas, materiales naturales y materiales sostenibles que se crean a partir de materiales reciclados y biológicos. El objetivo es diseñar un laboratorio de materiales interactivo o biblioteca que satisfaga las siguientes necesidades: Inspirar a los estudiantes de diseño Mezclar el mundo digital y físico para lograr un mayor nivel de interacción Utilizar VR o AR para ampliar los límites del entorno físico Biblioteca como laboratorio y laboratorio como biblioteca: permite que los estudiantes interactúen con materiales en lugar de solo crear una biblioteca como lugar de reunión para inspirarse Trabajar independientemente, área sin supervisar que se mantiene a sí misma o es mantenida por sus visitantes. Evocar nuevas exploraciones y pruebas. Encajar en el nuevo edificio que está en construcción en el Paardenmarkt (Campus de la Universidad de Amberes).
[-]
[EN] This project originated from the need to develop a material library that allows students to explore all characteristics of materials, ranging from plastics to metals, ceramics, woods, natural materials, and sustainable ...[+]
[EN] This project originated from the need to develop a material library that allows students to explore all characteristics of materials, ranging from plastics to metals, ceramics, woods, natural materials, and sustainable materials that originate from recycles and biological resources. Design of an interactive material lab or library that fulfils the following needs: Inspire design students Mix the digital and physical world to achieve a higher level of interaction Use VR or AR to extend the limits of the physical environment Library as a lab and lab as a library: allow students to interact with materials instead of only creating a library as a meeting place to become inspired Work as an independent, not supervised area that maintains itself or is maintained by its visitors Evoke new explorations and testing Fit in the new building which is under construction at the Paardenmarkt For the team, it is necessary to: Analyse the possibilities of the new lab and become inspired by existing environments and the plans of the new building of the Paardenmarkt Explore opportunities of AR and VR to enrich our knowledge and inspiration Design the organization of the material lab/library, in both the physical as well as digital world Develop a masterplan for implementation.
[-]
|