Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.advisor | León Martínez, Vicente | es_ES |
dc.contributor.author | Yanguas Rodríguez, Carmen | es_ES |
dc.date.accessioned | 2019-09-17T10:36:56Z | |
dc.date.available | 2019-09-17T10:36:56Z | |
dc.date.created | 2019-07-16 | |
dc.date.issued | 2019-09-17 | es_ES |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/125887 | |
dc.description.abstract | [EN] This document describes the practical and theoretical implications of the research corresponding to the design of an optimal LQR control (Linear Quadratic Regulator) on the aeroelastic phenomenon of flutter in the wing of the A320 aircraft (previously modelled). For the development of this project, Matlab software has been used, where the wing of the A320 aircraft with its corresponding elastic, aerodynamic and inertial characteristics has been modelled using the Finite Differential Method (FDM). The aeroelastic model is used in order to find the critical speed at which the flutter occurs. Subsequently, and through this same program, a LQR control system has been developed that is capable of absorbing the vibrations originated on the wing. Finally, the model is used to study more deeply the phenomenon of flutter, through the variation of some relevant parameters in its formation and the subsequent study of the consequences of these changes. | es_ES |
dc.description.abstract | [CA] Aquest document descriu les implicacions teòriques i pràctiques de la investigació corresponent al disseny d un control LQR òptim (regulador quadràtic lineal) sobre el fenomen aerodinàmic de l aleteig (flutter) a l ala de l avió A320 (anteriorment modelat). Per al desenvolupament d'aquest projecte, s'ha utilitzat el programa Matlab, on s'ha modelat l'ala de l aeronau A320, amb les seves característiques elàstiques, aerodinàmiques i inercials, utilitzant el mètode de diferencials finits (FDM). El model aeroelàstic s utilitza per trobar la velocitat crítica en què es produeix l alteració. Posteriorment, i mitjançant aquest mateix programa, s'ha desenvolupat un sistema de control LQR capaç d'absorbir les vibracions originades a l'ala. Finalment, el model s utilitza per estudiar més profundament el fenomen de l aleteig, a través de la variació d alguns paràmetres rellevants en la seva formació i l estudi posterior de les conseqüències d aquests canvis. | es_ES |
dc.format.extent | 97 | es_ES |
dc.language | Inglés | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | es_ES |
dc.rights | Reserva de todos los derechos | es_ES |
dc.subject | Aeroelasticitat | es_ES |
dc.subject | Aeronaus | es_ES |
dc.subject | Aerodinàmica | es_ES |
dc.subject | Aleteig (Flutter) | es_ES |
dc.subject | Control LQR | es_ES |
dc.subject | Aircraft | es_ES |
dc.subject | Aeroelasticity | es_ES |
dc.subject | Aerodynamics | es_ES |
dc.subject | Flutter | es_ES |
dc.subject | LQR control | es_ES |
dc.subject | Mètode de diferencials finits | es_ES |
dc.subject | Finite Differential Method | es_ES |
dc.subject.classification | INGENIERIA ELECTRICA | es_ES |
dc.subject.other | Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial | es_ES |
dc.title | Supresión activa del flameo en un ala de avión usando control LQR | es_ES |
dc.type | Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado | es_ES |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Eléctrica - Departament d'Enginyeria Elèctrica | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Yanguas Rodríguez, C. (2019). Supresión activa del flameo en un ala de avión usando control LQR. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/125887 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | TFGM | es_ES |
dc.relation.pasarela | TFGM\112911 | es_ES |