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Analysis of the world s largest turbofan high-pressure compressor, the GE9X engine

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Analysis of the world s largest turbofan high-pressure compressor, the GE9X engine

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dc.contributor.advisor Laguarda Miró, Nicolás es_ES
dc.contributor.author Del Valle Patón, Sergio es_ES
dc.date.accessioned 2019-09-20T11:26:00Z
dc.date.available 2019-09-20T11:26:00Z
dc.date.created 2019-07-05
dc.date.issued 2019-09-20 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/126132
dc.description.abstract [CA] Aquest document detalla tots els processos seguits per dissenyar, calcular, analitzar i construir el funcionament del compressor d'un motor GE90. L’objectiu d’aquest treball és resumir i clarament els resultats obtinguts amb el programari CFD del condicionament del flux d’aire en el compressor de baixa pressió; També és important conèixer el comportament del fluid entre els diferents stators i rotors del compressor. Aquest informe comença amb una introducció teòrica sobre les característiques de les fases del motor, la nomenclatura utilitzada i la geometria particular del motor. A continuació, s’estudia el parell necessari per al funcionament del compressor i es quantifica el parell del motor que haurà de generar la turbina per al funcionament del motor. Un cop finalitzada aquesta fase preliminar, el document explica la posterior elaboració del càlcul de CFD per analitzar quantitativament les forces generades durant les diferents etapes de compressió i la dinàmica del fluid que passa a través d'ell. es_ES
dc.description.abstract [EN] This document details all the processes followed to design, calculate, analyze and build the operation of the compressor of a GE90 engine. The objective of this work is to present, synthetically and clearly, the results obtained with the CFD softwares of the air flow conditioning in the low-pressure compressor; it is also important to know the behavior of the fluid between the different stator and rotors of the compressor. This report begins with a theoretical introduction on the characteristics of the phases of the engine, the nomenclature used and the geometry particular to the engine. After that, the necessary torque for the compressor will be studied and the motor torque that will have to be generated by the turbine to maintain the operation of the motor will be quantified. Once this preliminary phase has been accomplished, the document proceeds to explain the post-process of the CFD calculation to analyze quantitatively the forces generated in the different stages of the compression and the dynamics of the flow that is going throw. es_ES
dc.description.abstract [ES] Este documento detalla todos los procesos seguidos para diseñar, calcular, analizar y construir el funcionamiento del compresor de un motor GE90. El objetivo de este trabajo es sintética y claramente, los resultados obtenidos con los softwares CFD del acondicionamiento del flujo de aire en el compresor de baja presión; También es importante conocer el comportamiento del fluido entre los diferentes estator y rotores del compresor. Este informe comienza con una introducción teórica a las características de las fases del motor, la nomenclatura utilizada y la geometría particular del motor. Después de eso, se estudiará el par de torsión necesario para el compresor y la turbina tendrá que generar el par del motor para mantener el funcionamiento del motor. Una vez que se ha completado esta fase preliminar, el documento continúa explicando el proceso posterior del cálculo del CFD para analizar cuantitativamente las fuerzas generadas en las diferentes etapas de la compresión y las dinámicas del fluido que lo atraviesa. es_ES
dc.format.extent 101 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject GE9X es_ES
dc.subject Dinámica de fluids computacional es_ES
dc.subject motor es_ES
dc.subject engine es_ES
dc.subject compressor es_ES
dc.subject Computational Fluid Dynamics es_ES
dc.subject Motor GE9X es_ES
dc.subject Compresor es_ES
dc.subject CFD (Computational Fluid Dynamics) es_ES
dc.subject Rotor es_ES
dc.subject Estator es_ES
dc.subject.classification INGENIERIA QUIMICA es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial es_ES
dc.title Analysis of the world s largest turbofan high-pressure compressor, the GE9X engine es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Cerrado es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Química y Nuclear - Departament d'Enginyeria Química i Nuclear es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Del Valle Patón, S. (2019). Analysis of the world s largest turbofan high-pressure compressor, the GE9X engine. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/126132 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\115560 es_ES


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