Resumen:
|
[EN]
This project arises from the need to fill fragmented parts of the psyche, using the audiovisual medium as a form of expression.
The main reference is in the work of Hito Steyerl, especially in his essays on the ...[+]
[EN]
This project arises from the need to fill fragmented parts of the psyche, using the audiovisual medium as a form of expression.
The main reference is in the work of Hito Steyerl, especially in his essays on the evolution of society, in the relationship to the massive proliferation of images, and its ambiguity as a reliable channel of information.
The upper part of the information you receive is visual and auditory stimuli, perfectly manipulated and easily assimilated by the mass.
Communicating with images is leading individuals to stop imagining the images, through a simple photograph and manipulate them quickly for consumption.
In a competitive world of infinite repetitions of images manipulated, filtered and meticulously prepared, the ultimate goal is the sample of a sweetened idea of ¿¿reality, where the trade is maintained and the anesthetized, within the amalgam of contradictory information presented .
The objective has been a response that can be considered real, looking in books, documentaries, films and polish, and create a dialectical discourse between the images of these media and own material.
[-]
[ES] Este proyecto surge de la necesidad de rellenar partes fragmentadas de la psique, utilizando el medio audiovisual como forma de expresión.
La principal referencia se encuentra en el trabajo de Hito Steyerl, sobre ...[+]
[ES] Este proyecto surge de la necesidad de rellenar partes fragmentadas de la psique, utilizando el medio audiovisual como forma de expresión.
La principal referencia se encuentra en el trabajo de Hito Steyerl, sobre todo en sus ensayos acerca de la evolución de la sociedad, en relación a la proliferación masiva de imágenes, y su ambigüedad como canal fiable de información.
La mayor parte de la información que recibimos son estímulos visuales y auditivos, perfectamente manipulables, y fácilmente asimilados por la masa.
Comunicaros con imágenes está llevando a los individuos a dejar de imaginar posibles escenarios, atravesando el significado de las palabras, a simplemente fotografiarlos y manipularlos de forma rápida para su consumo.
En un mundo competitivo de repeticiones infinitas de imágenes manipuladas, filtradas y meticulosamente preparadas, el fin último es la muestra de una idea edulcorada de realidad, donde el individuo permanece pasivo y anestesiado, dentro de la amalgama de información contradictoria que se le presenta.
El objetivo ha sido buscar una respuesta a que se puede considerar como real, buscando en libros, documentales, películas y publicidad, y crear un discurso dialéctico entre imágenes apropiadas de estos medios y material propio.
[-]
|