- -

Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle

Show full item record

Blanco Chuecos, CJ. (2019). Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/130818

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/130818

Files in this item

Item Metadata

Title: Optimization strategy for the combination of high-pressure and low-pressure EGR to reduce fuel consumption and NOx emissions in a light duty commercial vehicle
Secondary Title: Estrategia de optimización para la combinación de EGR de Alta y Baja presión para la reducción del consumo de combustible y emisiones de NOx en un vehículo comercial ligero
Author: Blanco Chuecos, Carlos Javier
Director(s): Plá Moreno, Benjamín Bares Moreno, Pau Pandey, Varun
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Read date / Event date:
2019-09-25
Issued date:
Abstract:
[ES] El presente trabajo aborda una alternativa basada en modelado para la optimización del consumo de combustible y de las emisiones de NOx en un motor Diesel; creando una calibración óptima basada en mapas para la partición ...[+]


[EN] This work presents a model-based approach for optimizing both fuel consumption and NOx emissions, for a given Diesel engine, creating a map-based optimal calibration for LP-HP EGR split, regarding the engine operating ...[+]
Subjects: Control de motores , EGR , NOx , WLTP , Engine control
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Grado en Ingeniería Mecánica-Grau en Enginyeria Mecànica
Type: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record