Resumen:
|
[EN] The path, transition, or evolutionary process is a relevant theme in the artistic practice; for this reason, we intend to expose the personal processes that we have carried out in the making of this pictorial construction. ...[+]
[EN] The path, transition, or evolutionary process is a relevant theme in the artistic practice; for this reason, we intend to expose the personal processes that we have carried out in the making of this pictorial construction. We will be looking at 4 different phases, which are included in a botanical metaphor with the figure of a tree. From such architecture we show the connections between the parts, which are continuously related, in a movement that flows in the encircling, unending sense, with no culmination. We have acknowledged one¿s experience with Nature as the personal push for creation, trying to unravel the most intriguing and evocative aspects. In this sense, we immerse ourselves in the reflections on the most transcendental qualities, considering the forest as the metaphorical scenario of Zambrano. We rely on the use of plant material that we incorporate as a substance and a part which is present in these heterogeneous and multi-technique compositions. We will also analyze the methods, pictorial resources and substances in an effort to organise and concentrate the experimental practice in the workshop.
[-]
[ES] El camino, tránsito o proceso evolutivo es motivo relevante en la práctica artística, por eso pretendemos exponer los procesos personales que llevamos a cabo durante la construcción pictórica que ocupa. La fórmula de ...[+]
[ES] El camino, tránsito o proceso evolutivo es motivo relevante en la práctica artística, por eso pretendemos exponer los procesos personales que llevamos a cabo durante la construcción pictórica que ocupa. La fórmula de trabajo compete a 4 fases, que se incluyen en una metáfora botánica con la figura del árbol. De tal arquitectura mostramos las conexiones entre las partes, que están continuamente relacionadas, en un movimiento que fluye en sentido circundante y que carece de culminaciones. Nos hemos basado en la experiencia con la Naturaleza como empuje personal para la creación, procurando desentramar los aspectos más sugerentes y evocativos. En este sentido nos sumergimos en las reflexiones sobre las cualidades más trascendentales, con el bosque como el escenario metafórico de la autora Zambrano. Producimos desde la utilización de elementos vegetales que incorporamos como sustancia y parte presente en estas composiciones heterogéneas y ¿multiténica¿. Además analizaremos los métodos, recursos pictóricos y materias en un afán de organizar y concentrar la práctica experimental en el taller.
[-]
|