[EN] The following Master Final Project aims to investigate the self-portrait, in particular about the faceless self-portrait. The particularity of this work focuses on the possibility of producing a self-portrait from ...[+]
[EN] The following Master Final Project aims to investigate the self-portrait, in particular about the faceless self-portrait. The particularity of this work focuses on the possibility of producing a self-portrait from images transferred by third parties in this case by a computer algorithm. The work that will serve as research object will consist of 70 paintings, in each one of these will be represented an object extracted from the personalized advertising that the "Big Data" sends to a specific user through different websites, social networks and digital portals. It is the union of these painted objects that generates a vital portrait of the person to whom they are directed. By means of a study of the pictorial characteristics of the work as well as an investigation about the technical and algorithmic parameters of personalized advertising in the network, a comparison will be drawn between the trace in the painting and the trace that we leave on the internet. Based on the self-portrait, the work aims to invite reflection on personal identity, privacy and the consequences of depriving us of them.
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[ES] El siguiente Trabajo Final de Máster pretende investigar sobre el autorretrato, en concreto sobre el autorretrato sin rostro. La particularidad del presente trabajo se centra en la posibilidad de producir un autorretrato ...[+]
[ES] El siguiente Trabajo Final de Máster pretende investigar sobre el autorretrato, en concreto sobre el autorretrato sin rostro. La particularidad del presente trabajo se centra en la posibilidad de producir un autorretrato a partir de imágenes cedidas por terceros en este caso por un algoritmo informático. La obra que servirá como objeto de investigación constará de 70 pinturas, en cada una de estas se representará un objeto extraído de la publicidad personalizada que el Big data envía a un usuario concreto a través de distintas webs, redes sociales y portales digitales. Es la unión de estos objetos pintados la que genera un retrato vital de la persona a la que van dirigidos dichos anuncios Mediante un estudio de las características pictóricas de la obra así como una indagación sobre los parámetros técnicos y algorítmicos de la publicidad personalizada en la red se trazará una comparación entre la huella en la pintura y el rastro que dejamos en internet. A partir del autorretrato la obra pretende invitar a la reflexión sobre la identidad personal, la privacidad y las consecuencias que tiene despojarnos de las mismas
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