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Modeling the energy consumption of trains by applying neural networks

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Modeling the energy consumption of trains by applying neural networks

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Pineda-Jaramillo, JD.; Insa Franco, R.; Martínez Fernández, P. (2018). Modeling the energy consumption of trains by applying neural networks. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F Journal of Rail and Rapid Transit. 232(3):816-823. https://doi.org/10.1177/0954409717694522

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/132461

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Título: Modeling the energy consumption of trains by applying neural networks
Autor: Pineda-Jaramillo, Juan Diego Insa Franco, Ricardo Martínez Fernández, Pablo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper presents the training of a neural network using consumption data measured in the underground network of Valencia (Spain), with the objective of estimating the energy consumption of the systems. After the ...[+]
Palabras clave: Gradient , Energy consumption , Artificial neural networks , Metro, Railway , Track layout
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part F Journal of Rail and Rapid Transit. (issn: 0954-4097 )
DOI: 10.1177/0954409717694522
Editorial:
SAGE Publications
Versión del editor: https://doi.org/10.1177/0954409717694522
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2011-26602/ES/ESTRATEGIAS PARA EL DISEÑO Y LA EXPLOTACION ENERGETICAMENTE EFICIENTE DE INFRAESTRUCTURAS FERROVIARAS Y TRANVIARIAS/
Agradecimientos:
The realization of this paper was possible thanks to the collaboration agreement signed between the Universitat Politecnica de Valencia and Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, and funding obtained by the Spanish ...[+]
Tipo: Artículo

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