Resumen:
|
[EN] This project, encompassed in terminology of the 4th Master¿s thesis, is structured in a process and determination of its own work with a theoretical foundation. Its main structure revolves around the idea of ¿¿landscape ...[+]
[EN] This project, encompassed in terminology of the 4th Master¿s thesis, is structured in a process and determination of its own work with a theoretical foundation. Its main structure revolves around the idea of ¿¿landscape as a theoretical / practical construction. There is dialectic there is an interwoven throughout the history of art that question that have their index in the interpretation of it. Le mal du pays(age) gives title to this project, a French expression that alludes to the nostalgia, the longing for the landscape. Painting will be the medium chosen for such research / interpretation. The theoretical origin will reside in the search for references that bring us closer to the idea of ¿¿landscape, from the beginning of the concept and history, to the pictorial perception of nature. Serving the assimilation of this content, as an encounter, for the appreciation of the work produced.
[-]
[ES] Este proyecto englobado en la terminología 4 del trabajo fin de máster, se estructura en un proceso y determinación de obra propia con una fundamentación teórica. Su principal estructura gira en torno a la idea de ...[+]
[ES] Este proyecto englobado en la terminología 4 del trabajo fin de máster, se estructura en un proceso y determinación de obra propia con una fundamentación teórica. Su principal estructura gira en torno a la idea de paisaje como construcción teórica/practica. En esta dialéctica se entrelazan a lo largo de toda la historia del arte un interrogante que tienen su index en la interpretación del mismo. Le mal du pays(age) da titulo a este proyecto, una expresión francesa que hace alusión a la nostalgia, el anhelo por el paisaje. Será la pintura el medio elegido para dicha investigación/interpretación. El origen teórico residirá en la búsqueda de referencias que nos aproximen a la idea de paisaje, desde el inicio del concepto y la historia, hacia la percepción pictórica de la naturaleza. Sirviendo la asimilación de este contenido, como un encuentro, para la apreciación de la obra producida.
[-]
|