- -

New product development of Applause

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

New product development of Applause

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.advisor Peiró Signes, Angel es_ES
dc.contributor.author Tran, Thu Hang es_ES
dc.date.accessioned 2020-01-02T09:19:39Z
dc.date.available 2020-01-02T09:19:39Z
dc.date.created 2019-12-16
dc.date.issued 2020-01-02 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/133828
dc.description.abstract [EN] In the 21st century, technology is one of the essential parts of life; the number of smartphones, smart-cars, smartwatches, and even smart homes are increasing every year. These devices help us to have a comfortable experience. Due to the high demand from the tech market, vital questions companies must consider are as follows: how to meet customers’ needs? How is technology changing? What is the nature of experience between humanity and technology? Also, when culture shifts, the industry must follow suit. Especially, the end-users are easily frustrated by apps which do not meet their expectation or do not function the way they expected them to. Crowdsourcing is known as a wonderful method for tech companies to improve their end-user experience. In about ten years in crowd testing, Applause has never missed a chance to catch up with the best solution for tech companies. The company has two tactics to approach their customers in terms of digital experience perspective. The first tactic seeks for a community of vetted quality assurance professionals and experienced to find any bugs or technical issues that may have missed. It brings trust from the clients because Applause shows them that the company is able to cover every problem. The second tactic assembles novice people, who does not have QA background. However, those people could leverage their fresh opinion. Based on fascination about technology trend and an innovative business model about testing service, the author attempts to better understand Applause’s solution and what could they do to develop their products. Working at Applause every day since September 2018 until now, the author realizes that the company can help their clients deliver excellent digital products. Applause has a big testers community with roughly 500,000 people across the globe, confirming that their clients can have deep insight internationally or on a certain location scale. This thesis illustrates the internal and external impact of Applause’s business, how the company can expand their product portfolio, and what they should improve in their internal environment. The result of this paper firmly agrees that the Asian market is the most potential market for Applause in terms of new market development. Furthermore, the company needs to utilized their resources to extend their product line and develop online courses about testing es_ES
dc.description.abstract [ES] El trabajo debe hacer una revisión de la historia de Applause, de dónde viene la idea sobre la compañía y definir cómo puede llegar a las empresas de tecnología no solo en los Estados Unidos sino también en todo el mundo. Se revisará el concepto de Crow Testing, determinando cuáles son los factores clave (éxito) para un modelo de negocio único en el servicio de pruebas de material tecnológico. Se revisará cómo gestiona Aplausse a los empleados, subcontratando en diferentes países y cómo estos intervienen en el desarrollo de nuevos productos. Se estudiará como Applause sobresale entre los competidores, cuales han sido sus mayores logros en los últimos años y cuáles van a ser los desafíos próximos. Todo ello permitirá proponer estrategias de crecimiento y desarrollo de nuevos productos para dar solución a los nuevos escenarios que se presentan. es_ES
dc.format.extent 94 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Applause es_ES
dc.subject Software es_ES
dc.subject Crowdsourcing es_ES
dc.subject Crowtesting es_ES
dc.subject Desarrollo de nuevos productos es_ES
dc.subject Productos digitales es_ES
dc.subject Plan de mejora es_ES
dc.subject Empresa tecnológica es_ES
dc.subject Test de masas es_ES
dc.subject.classification ORGANIZACION DE EMPRESAS es_ES
dc.subject.other Máster Universitario en Gestión de Empresas, Productos y Servicios-Màster Universitari en Gestió D'Empreses, Productes i Serveis es_ES
dc.title New product development of Applause es_ES
dc.title.alternative Desarrollo de nuevos productos de Applause
dc.type Tesis de máster es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Organización de Empresas - Departament d'Organització d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Tran, TH. (2019). Desarrollo de nuevos productos de Applause. http://hdl.handle.net/10251/133828 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\121235 es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem