Abstract:
|
[ES] La realización de este trabajo de fin de grado surge de la doble solicitud del Ayuntamiento de Valencia para:
- Mejorar la gestión de las Autorizaciones de Ocupación por Mesas y Sillas del dominio público, que son ...[+]
[ES] La realización de este trabajo de fin de grado surge de la doble solicitud del Ayuntamiento de Valencia para:
- Mejorar la gestión de las Autorizaciones de Ocupación por Mesas y Sillas del dominio público, que son los Objetos Tributarios (OTs) que conforman el Padrón de Mesas y Sillas. Las mejoras permitirán el posterior cálculo automático de la tasa a liquidar.
- Realizar un nuevo desarrollo para la gestión de la Liquidación para el pago de la Tasa por Ocupación de Terrenos de dominio público por Mesas y Sillas con Finalidad Lucrativa (en adelante Liquidación de Mesas y Sillas) fuera del periodo de matrícula anual. Esta nueva aplicación permitirá:
o El alta, consulta y borrado de las Liquidaciones de Mesas y Sillas de forma automática y con posibilidad de rectificar los datos necesarios.
o La generación automática del nuevo tipo de Documento de Ingreso, que recibirá el contribuyente y que sirve para realizar el pago de la Liquidación de Mesas y Sillas.
o La extracción en forma de listado y fichero, la información necesaria para el control interno de las liquidaciones realizadas de cada servicio.
Este desarrollo deberá adaptarse a la normativa vigente y seguir los estándares establecidos por el Servicio de Tecnologías de la Información y la Comunicación del Ayuntamiento de Valencia (SERTIC) y la Oficina de Coordinación Tributaria (OCT), para facilitar la gestión de los usuarios de las Oficinas Liquidadoras a los contribuyentes.
La aplicación se desarrollará utilizando las siguientes tecnologías:
- Base de datos: Adabas
- Lenguaje de programación: Natural-Construct
- Diccionario de datos: Predict
- Monitor de teleproceso: COMPLETE y TSO (Time Sharing Option).
Para la documentación de los trabajos realizados se empleará la metodología del SERTIC del Ayuntamiento de Valencia, basada en METRICA V.3.
Se hará uso de técnicas de ingeniería inversa para averiguar cómo se está funcionando actualmente, qué entidades (tablas y bases de datos) intervienen en el proceso, y qué objetos (programas) hay que modificar. También, se deberá realizar un correcto análisis de impacto de las modificaciones para ver los programas afectados y realizar su correcta adaptación.
Se realizará del mismo modo un proceso de carga de información en la base de datos, necesaria para los distintos cálculos automáticos, en 2 aspectos:
- Carga de la zona y zona ZAS (zona acústicamente saturada) que corresponda a cada tramo en el actual callejero de Valencia.
- Carga en una nueva entidad con las tarifas de la tasa en función del periodo a liquidar y de la zona de la que se trate.
Con la implantación del presente trabajo se ha alcanzado una notable mejoría en la agilidad de las gestiones para el contribuyente, redundando en una mejora de la productividad de la función pública.
[-]
[EN] The realization of this project arises from the double request of the Valencia City Council to:
- Improve the management of Occupation Authorizations for Tables and Chairs in the public domain, which are the Tax ...[+]
[EN] The realization of this project arises from the double request of the Valencia City Council to:
- Improve the management of Occupation Authorizations for Tables and Chairs in the public domain, which are the Tax Objects (OTs) that make up the public Register of Tables and Chairs. The improvements will allow the subsequent automatic calculation of the tax to be paid.
- Carry out a new development for the management of the Liquidation for the payment of the Public Domain Land Occupancy Rate for Tables and Chairs with a Lucrative Purpose (hereinafter Liquidation of Tables and Chairs) outside the annual registration period. This new application will allow:
o The registration, consultation and deletion of the Liquidations of Tables and Chairs automatically and with the possibility of rectifying the necessary data.
o The automatic generation of the new type of Income Document (invoice), which the taxpayer will receive and which serves to make the payment of the Liquidation of Tables and Chairs.
o The information necessary for the internal control of the liquidations made by each Public Department can be reported (extracted in the form of either a list or a file)
This development must adapt to current laws and follow the standards established by the Information and Communication Technology Service of the City of Valencia (SERTIC) and the Office of Tax Coordination (OCT), to facilitate the management of users of the Liquidation Offices to taxpayers.
The application will be developed using the following technologies:
- Database: Adabas
- Programming language: Natural-Construct
- Data dictionary: Predict
- Teleprocess monitor: COMPLETE and TSO (Time Sharing Option).
For the documentation of the works carried out, the SERTIC methodology of the Valencia City Council will be used, based on METRICA V.3.
Reverse engineering techniques will be used to find out how it is currently operating, which entities (tables and databases) are involved in the process, and which objects (programs) must be modified. Also, a correct impact analysis of the modifications must be carried out to see the affected programs and make their correct adaptation.
A process of loading information into the database, necessary for the different automatic calculations, will be done in two aspects:
- Loading of the zone and zone ZAS (acoustically saturated zone) that corresponds to each section in the current street of Valencia.
- Load on a new entity with the rates of the rate depending on the period to be settled and the area in question.
With the implementation of this project, a remarkable improvement in the agility of the procedures for the taxpayer has been achieved, resulting in an improvement in the productivity of the civil servants.
[-]
|