- -

Un modelo para diseñar aprendizajes mediante proyectos multidisciplinares

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Un modelo para diseñar aprendizajes mediante proyectos multidisciplinares

Show full item record

Espinosa-Mirabet, S.; Soler I Ortega, M.; Escoda, ML.; Puig-Bargués, J.; Ferrer Real, I. (2015). Un modelo para diseñar aprendizajes mediante proyectos multidisciplinares. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 13(3):73-88. https://doi.org/10.4995/redu.2015.5420

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137455

Files in this item

Item Metadata

Title: Un modelo para diseñar aprendizajes mediante proyectos multidisciplinares
Secondary Title: A model for designing learning through multidisciplinary projects
Author: Espinosa-Mirabet, Sílvia Soler i Ortega, Marianna Escoda, Maria Lluïsa Puig-Bargués, Jaume Ferrer Real, Inés
Issued date:
Abstract:
[ES] En el presente trabajo se presenta un método para facilitar la adquisición conjunta de las competencias transversales trabajar en equipo, diseñar propuestas creativas, seleccionar información y comunicarse oralmente ...[+]


[EN] A method used to allow the joint acquisition of generic skills such as teamwork, design creative proposals, select information, oral and written communication to University students from different study programs is ...[+]
Subjects: Project based learning , Learning innovation , Higher education , Competences , Multidisciplinariety , Evalution , Aprendizaje por proyectos , Innovación docente , Educación universitaria , Competencias , Multidisciplinariedad , Evaluación
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2015.5420
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2015.5420
Type: Artículo

References

Benito Capa, A. y Cruz Chust, A. (2007). Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior. Madrid: Narcea.

Buck Institute for Education. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers. Novato, California: Buck Institute for Education.

EME, European Ministers of Education. (1999). Joint declaration of the European Ministers of Education; Bologna Declaration. [+]
Benito Capa, A. y Cruz Chust, A. (2007). Nuevas claves para la docencia universitaria en el Espacio Europeo de Educación Superior. Madrid: Narcea.

Buck Institute for Education. (2003). Project Based Learning Handbook: A Guide to Standards-Focused Project Based Learning for Middle and High School Teachers. Novato, California: Buck Institute for Education.

EME, European Ministers of Education. (1999). Joint declaration of the European Ministers of Education; Bologna Declaration.

Espinosa Mirabet, S., Puig i Bargués, J., Ferrer Real, I., Soler i Ortega, M., Escoda, L., Echazarreta Soler, C. y García Campos, R. (2012). Cómo adquirir competencias específicas y transversales a partir de los mass media. Una aplicación original de APP en la UdG. Vivat Academia, 117E, 1473-1499. http://dx.doi.org/10.15178/va.2011.117e.755-777

Gil-Albarova, A., Martínez, A., Tunnicliffe, A. y Miguel, J. (2013). Estudiantes universitarios y calidad del Plan de acción tutorial. Valoraciones y mejoras. REDU - Revista de docencia Universitaria, 11(2), 63-88.

Gómez-Esquer, F., Rivas, I., Mercado, F. y Barjola, P. (2009).Aplicación interdisciplinar del aprendizaje basado en problemas (ABP) en ciencias de la salud: una herramienta útil para el desarrollo de competencias profesionales". REDU - Revista de docencia Universitaria, 4(7),1-19.

Graaff, E. y Kolmos, A. (2003).Characteristics of problem-based learning. International Journal of Engineering Education, 19(5), 657-662.

Planella, J., Escoda, L. y Suñol, J. J. (2009). Análisis de una experiencia de aprendizaje basado en problemas en la asignatura de fundamentos de Física. REDU - Revista de docencia Universitaria, 2(7),2-16.

Valero, M. (2007). L'aprenentatge basat en projectes en els ensenyaments tècnics. Perspectiva Escolar, 318, 42-50.

[-]

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record