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Valencia bridge fire tests: Validation of simplified and advanced numerical approaches to model bridge fire scenarios

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Valencia bridge fire tests: Validation of simplified and advanced numerical approaches to model bridge fire scenarios

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Alós-Moya, J.; Paya-Zaforteza, I.; Hospitaler Pérez, A.; Loma-Ossorio, E. (2019). Valencia bridge fire tests: Validation of simplified and advanced numerical approaches to model bridge fire scenarios. Advances in Engineering Software (Online). 128:55-68. https://doi.org/10.1016/j.advengsoft.2018.11.003

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/137599

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Metadatos del ítem

Título: Valencia bridge fire tests: Validation of simplified and advanced numerical approaches to model bridge fire scenarios
Autor: Alós-Moya, José Paya-Zaforteza, Ignacio Hospitaler Pérez, Antonio Loma-Ossorio, E.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Bridge fires are a major concern and the subject of many studies that use numerical models. However, experimental studies are still required to test the validity of these numerical models and improve their accuracy. ...[+]
Palabras clave: Numerical modeling , Valencia bridge fire test , Composite (steel-concrete) bridge , Mass loss rate , Bridge fire , Bridge resilience
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Advances in Engineering Software (Online). (eissn: 1873-5339 )
DOI: 10.1016/j.advengsoft.2018.11.003
Editorial:
Elsevier Applied Science.
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.advengsoft.2018.11.003
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BIA2011-27104/ES/DEFINICION DE CONDICIONES DE MONITORIZACION, ENCAPSULADO Y FIJACION DE SENSORES OPTICOS PARA MEDIR TEMPERATURAS Y DEFORMACIONES EN ESTRUCTURAS SOMETIDAS A ALTAS TEMPERATURAS/
Agradecimientos:
Funding for this research was provided by the Spanish Ministry of Science and Innovation (Research Project BIA 2011-27104). The authors are grateful to the Infrastructure and Safety departments of the Universitat Politecnica ...[+]
Tipo: Artículo

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