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A phygital approach to cultural heritage: augmented reality at Regaleira

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A phygital approach to cultural heritage: augmented reality at Regaleira

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dc.contributor.author Andrade, José Gabriel es_ES
dc.contributor.author Dias, Patrícia es_ES
dc.date.accessioned 2020-03-04T13:53:01Z
dc.date.available 2020-03-04T13:53:01Z
dc.date.issued 2020-01-28
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/138331
dc.description.abstract [EN] In the last two decades, contemporary society has been conceptualized and discussed around the assumption that digital technologies are its most defining feature. Jean Baudrillard’s take on the Fable of Borges suggests a replacement of the physical world by a virtual experiencing life, setting the tone for a pessimistic and somewhat fearful attitude towards technological development. On the verge of the dissemination of disruptive innovations that can be described under the “umbrella” of Internet of Things (IoT), we observe not a replacement, but a deep and complex intertwining of online and offline experiences, sketching the contours of what can become a phygital society. This alternative conceptualization of our contemporary society, combined with the possibilities of technological development, affords new opportunities for the expression and experiencing of culture, and also for the creative industries. In our research, we explore the impact of one augmented reality (AR) app designe es_ES
dc.description.abstract [ES] En las últimas dos décadas, la sociedad contemporánea ha conceptualizado y discutido en torno a la suposición de que las tecnologías digitales son su característica más definitoria. La versión de Jean Baudrillard sobre la Fable de Borges sugiere un reemplazo del mundo físico por una experiencia virtual de la vida, estableciendo el tono para una actitud pesimista y algo temerosa hacia el desarrollo tecnológico. Al borde de la diseminación de innovaciones disruptivas que se pueden describir bajo el "paraguas" de Internet of Things (IoT), observamos no un reemplazo, sino un entrecruzamiento profundo y complejo de experiencias en línea y fuera de línea, esbozando los contornos de lo que puede convertirse en una sociedad figital. Esta conceptualización alternativa de nuestra sociedad contemporánea, combinada con las posibilidades del desarrollo tecnológico, ofrece nuevas oportunidades para la expresión y la experiencia de la cultura, y también para las industrias creativas. En nuestra inves es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Virtual Archaeology Review es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Phygital es_ES
dc.subject Cultural heritage es_ES
dc.subject Digital media es_ES
dc.subject Augmented reality (AR) es_ES
dc.subject AR apps es_ES
dc.subject Figital es_ES
dc.subject Patrimonio cultural es_ES
dc.subject Medios digitales es_ES
dc.subject Realidad aumentada (RA) es_ES
dc.subject Aplicaciones de RA es_ES
dc.title A phygital approach to cultural heritage: augmented reality at Regaleira es_ES
dc.title.alternative Un enfoque figital al patrimonio cultural: la realidad aumentada en Regaleira es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/var.2020.11663
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Andrade, JG.; Dias, P. (2020). A phygital approach to cultural heritage: augmented reality at Regaleira. Virtual Archaeology Review. 11(22):15-25. https://doi.org/10.4995/var.2020.11663 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/var.2020.11663 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 15 es_ES
dc.description.upvformatpfin 25 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 11 es_ES
dc.description.issue 22 es_ES
dc.identifier.eissn 1989-9947
dc.relation.pasarela OJS\11663 es_ES
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