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Investigation of Novel Solutions to Integrate Organic Rankine Cycle Power Systems on Ships

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Investigation of Novel Solutions to Integrate Organic Rankine Cycle Power Systems on Ships

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dc.contributor.advisor Soler Basauri, Vicente es_ES
dc.contributor.author Quetglas Blancher, Sergio es_ES
dc.date.accessioned 2020-03-24T09:20:41Z
dc.date.available 2020-03-24T09:20:41Z
dc.date.created 2018-06-28
dc.date.issued 2020-03-24 es_ES
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/139267
dc.description.abstract [ES] Diferentes configuraciones a la hora de integrar un sistema ORC en un barco serán estudiadas conjunto a la producción de vapor mediante un HRSG. Su comportamiento variando parámetros como la presión de entrada, el tipo de fluido orgánico o la cantidad de vapor requerido será investigado en este TFG. es_ES
dc.description.abstract [EN] Emissions in engines is one of the main concern in terms of pollutant investigation nowadays as well as to reduce fuel consumption. Two-stroke diesel engines is a frequent propulsion system used in ships. They are characterized by a high efficiency due to their high compression ratio, however, half of the energy generated by the fuel is dissipated as heat. To harvest this heat loss, the Organic Rankine Cycle, ORC, fits the requirement as it is characterized by its ability to harvest heat from low-temperature sources. This project define three different configurations using five different working fluids where the ORC is used as a heat recovery system in a vessel. The steam generation by means of using a HRSG and how it affects to the system will be studied too. A technological overview of the ORC and their different components will be described briefly in the first part of the project. The results showed that ORC system can generate up to 2 MW for some configurations. Moreover, the configuration were modelled to keep a pinch point of 15 K to increase the efficiency of the ORC unit. es_ES
dc.format.extent 31 es_ES
dc.language Inglés es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject ORC es_ES
dc.subject Barcos es_ES
dc.subject Generación de energía es_ES
dc.subject Motores Térmicos es_ES
dc.subject Energía Térmica es_ES
dc.subject Turbinas es_ES
dc.subject Punto de fijación es_ES
dc.subject HRSG es_ES
dc.subject Ingeniería Mecánica es_ES
dc.subject Ships es_ES
dc.subject Power Generation es_ES
dc.subject Thermal Engines es_ES
dc.subject Thermal Energy es_ES
dc.subject Turbines es_ES
dc.subject Pinch Point es_ES
dc.subject Mechanical Engineering es_ES
dc.subject.classification MATEMATICA APLICADA es_ES
dc.subject.other Grado en Ingeniería Mecánica-Grau en Enginyeria Mecànica es_ES
dc.title Investigation of Novel Solutions to Integrate Organic Rankine Cycle Power Systems on Ships es_ES
dc.title.alternative Investigación de Nuevas Soluciones para Integrar un Sistema ORC para Generación de Energía en Barcos es_ES
dc.type Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny es_ES
dc.description.bibliographicCitation Quetglas Blancher, S. (2018). Investigation of Novel Solutions to Integrate Organic Rankine Cycle Power Systems on Ships. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/139267 es_ES
dc.description.accrualMethod TFGM es_ES
dc.relation.pasarela TFGM\92579 es_ES


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