- -

Octólogos curvos para una creación audiovisual feminista

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Octólogos curvos para una creación audiovisual feminista

Show full item record

Bueno, A. (2020). Octólogos curvos para una creación audiovisual feminista. ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. 0(6):25-35. https://doi.org/10.4995/aniav.2020.12943

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/139411

Files in this item

Item Metadata

Title: Octólogos curvos para una creación audiovisual feminista
Secondary Title: Curved octologues for a feminist audiovisual creation
Author: Bueno, Alejandra
Issued date:
Abstract:
[ES] Para pensar en diferentes formas de sentir, crear y representar desde las artes, debemos desestructurar la mirada patriarcal y hegemónica, así como sus estructuras de creación, donde las jerarquías y el individualismo ...[+]


[EN] To think about different ways of feeling, creating and representing from the arts, we must deconstruct the patriarchal and hegemonic gaze, as well as its creation structures, where hierarchies and individualism are ...[+]
Subjects: Aesthetic , Curve , Methodology , Feminist , Videoart , Estéticas , Curvas , Metodología , Feminismo , Videoarte
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Source:
ANIAV - Revista de Investigación en Artes Visuales. (eissn: 2530-9986 )
DOI: 10.4995/aniav.2020.12943
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/aniav.2020.12943
Type: Artículo

References

Barboza O. (2016). Las mujeres y el arte como forma propia de deconstrucción: Un debate implícito. Revista Rupturas Vol.7, No.1. Costa Rica. https://doi.org/10.22458/rr.v7i1.1611

Bueno A. (2017). Estéticas curvas para una revolución artístico-feminista. AUSART, Vol. 2, Nº 3.

Bueno A. (2020). Estéticas curvas, Resistencias feministas en América Latina desde la creación audiovisual, Fuera de Campo, Vol. 3, Nº2 [+]
Barboza O. (2016). Las mujeres y el arte como forma propia de deconstrucción: Un debate implícito. Revista Rupturas Vol.7, No.1. Costa Rica. https://doi.org/10.22458/rr.v7i1.1611

Bueno A. (2017). Estéticas curvas para una revolución artístico-feminista. AUSART, Vol. 2, Nº 3.

Bueno A. (2020). Estéticas curvas, Resistencias feministas en América Latina desde la creación audiovisual, Fuera de Campo, Vol. 3, Nº2

Campos P. (2016). El cine feminista y el cine de temática femenina. Goethe Institute.

CEPAL (2015). El estado del arte y los retos de la planificación en América Latina y el Caribe. Santiago: CEPAL.

Cherutti A. (2011). Contracine feminista latinoamericano. Creación y producción en diseño y comunicación, Vol. 47, No. 47

Cuenca S. (2017). Informe CIMA. La representatividad de las mujeres en el sector cinematográfico español. Madrid: CIMA.

De Lauretis T. (1989). Technologies of Gender: Essays on Theory, Film, and Fiction London: Macmillan.

Haskell M. (1997). Howard Hawks Masculine Femenine. Film Comment, Vol. 10, Noº 2.

Haskell M. (1987). From reverence to rape. University of Chicago Press. https://doi.org/10.7208/chicago/9780226412924.001.0001

Haskell M. (1997). Holding my own in no man's land: women and men, film and feminists. Nueva York: Oxford University Press.

Jones A. (2012). Seeing diferently. A history of indentification and visual arts. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203146811

Lugones M. (2008). Colonialidad y género. Tabula Rasa No.9. Bogotá. https://doi.org/10.25058/20112742.340

Lugones M. (2014). Descolonización y despatriarcalización de y desde los feminismos de Abya Ayala. ACSUR.

Lykke N. (2010). Feminist Studies. A guide to intersectional Theory, Methodology and writing. New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203852774

MAV (2017). M-arte y cultura visual. MAV: Madrid.

Millán M. (1991). Derivas de un cine en femenino. México: PUEG/ Miguel Ángel Porrúa.

Kuhn A. (1991). Cine de mujeres. Feminismo y cine. Madrid: Cátedra.

Mulvey L. (1992). Visual Pleasure and Narrative Cinema. Merck, Mandy (ed.), The Sexual Subject. A Screen Reader in Sexuality. Londres y Nueva York: Routledge.

Organización de las Naciones Unidas (2017). Estrategia de Montevideo. Santiago de Chile.

Peres D. (2017). Feminismo poscolonial y hegemonía occidental: una deconstrucción epistemológica. Dossiers Feministes. https://doi.org/10.6035/Dossiers.2017.22.10

Societat Doctor Alonso (2015). El desenterrador [entrada de blog]. Recuperado 15 diciembre 2019 https://eldesenterrador.com

Tuer D. (1997). Mirrors and Mimesis: An examination of strategies of image apropiattion and repetition in the work of Dara Birnbaum. N.Paradoxa.

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record