- -

El conocimiento práctico del profesor: ¿cuándo empieza todo?

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El conocimiento práctico del profesor: ¿cuándo empieza todo?

Show full item record

Ibarrola-García, S. (2014). El conocimiento práctico del profesor: ¿cuándo empieza todo?. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 12(1):219-238. https://doi.org/10.4995/redu.2014.6412

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/140006

Files in this item

Item Metadata

Title: El conocimiento práctico del profesor: ¿cuándo empieza todo?
Secondary Title: The practice knowledge of the teacher: When does it start?
Author: Ibarrola-García, Sara
Issued date:
Abstract:
[ES] El conocimiento práctico permite al docente poner en relación lo que ocurre en su aula con contenidos teóricos. Esto facilita la coherencia pedagógica e impulsa la introducción de mejoras en la práctica. El profesor ...[+]


[EN] Practical knowledge allows teachers to relate what happens in your classroom with theoretical. This facilitates and promotes consistency pedagogical improvements in practice. The teacher builds his knowledge when ...[+]
Subjects: Preservice teacher education , Teaching practice , Skills development , Teaching methods , Teaching method innovation , Formación preparatoria de docentes , Práctica pedagógica , Competencias del docente , Desarrollo de las habilidades , Método de enseñanza , Innovación pedagógica
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2014.6412
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2014.6412
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record