Amundsen, CH. & McAlpine, L. (2009). 'Learning supervision': trial by fire. Innovations in Education and Teaching International, 46(3), 331-342. doi: 10.1080/14703290903068805
Amundsen, CH. & McAlpine, L. (2011). New Academics as Supervisors: A Steep Learning Curve with Challenges, Tensions and Pleasures. En L. Mcalpine & Ch. Amundsen (eds.). Doctoral Education: Research-Based Strategies for Doctoral Students, Supervisors and Administrators. (pp. 37-55). Canada: Springer.
Ali, A., & Kohun, F. (2006). Dealing with isolation feeling in IS Doctoral Programs. International International Journal of Doctoral Studies, 1, 21-33. Recuperado el 17 de Marzo de 2013 en http://ijds.org/Volume1/IJDSv1p021-033Ali13.pdf
[+]
Amundsen, CH. & McAlpine, L. (2009). 'Learning supervision': trial by fire. Innovations in Education and Teaching International, 46(3), 331-342. doi: 10.1080/14703290903068805
Amundsen, CH. & McAlpine, L. (2011). New Academics as Supervisors: A Steep Learning Curve with Challenges, Tensions and Pleasures. En L. Mcalpine & Ch. Amundsen (eds.). Doctoral Education: Research-Based Strategies for Doctoral Students, Supervisors and Administrators. (pp. 37-55). Canada: Springer.
Ali, A., & Kohun, F. (2006). Dealing with isolation feeling in IS Doctoral Programs. International International Journal of Doctoral Studies, 1, 21-33. Recuperado el 17 de Marzo de 2013 en http://ijds.org/Volume1/IJDSv1p021-033Ali13.pdf
Ali, A., & Kohun, F. (2007). Dealing with social isolation to minimize doctoral attrition - A four stages framework. International Journal of Doctoral Studies, 2, 33-49. Recuperado 17 de Marzo de 2013 en http://ijds.org/Volume2/IJDSv2p033- 049Ali28.pdf
Ariza, T.; Quevedo-Blasco, R.; Bermúdez, M.P.; y Buela-Casal, G. (2012). Análisis de los Programas de Doctorado con Mención de Calidad. European Journal of Education and Psychology, 5(2), 107-119.
Blass, E., Jasman, A., & Levy, R. (2012). Supervisor reflections on developing doctoralness in practice-based doctoral students. Quality Assurance in Education, 20 (1), 31 - 41. doi:10.1108/09684881211198220
Brockbank, A. & McGuill, I. (2002). Aprendizaje reflexivo en la educación superior. Madrid: Morata.
Buela-Casal, G. y Castro, A. (2008). Análisis de la evolución de los programas de doctorado con mención de calidad en las universidades españolas y pautas para su mejora. Revista de investigación en educación, 5, 49-60.
Elton, L. (2008). El saber y el vínculo entre la investigación y la docencia. En R. Barnett (ed.) Para una transformación de la universidad. Nuevas relaciones entre investigación, saber y docencia. (pp. 145-158). Barcelona: Octaedro.
Fleming, L.M.; Glass, J. A.; Fujisaki, Sh. & Toner, S. L. (2010). Group Process and Learning: A Grounded Theory Model of Group Supervision. Training and Education in Professional Psychology, 4(3), 194-203. doi:10.1037/a0030806
Green, P. & Bowden, J. (2012). Completion mindsets and contexts in doctoral supervision. Quality Assurance in Education, 20 (1), 66-80. doi:10.1108/09684881211198257
Hassad, R.A. (2010). Toward improving the quality of doctoral education: A focus on statistics, research methods, and dissertation supervision. En C. Reading (Ed.), Data and context in statistics education: Towards an evidence-based society. Proceedings of the Eighth International Conference on Teaching Statistics (ICOTS8, July, 2010), Ljubljana, Slovenia. Voorburg, The Netherlands: International Statistical Institute.
Hawlery, P. (2003). Being bright is not enough. Springfield, IL: Charles C Thomas.
Hockey, J. (1991). The Social Science PhD: a literature review. Studies in Higher Education, 16, 319-332
Hoskins, C. M., & Goldberg, A. D. (2005). Doctoral student persistence in counselor education programs: Student-program match. Counselor Education and Supervision, 44(3), 175-188. doi: 10.1002/j.1556-6978.2005.tb01745.x
Jazvac-Martek, M., Chen, S., & McAlpine, L. (2011). "Tracking doctoral student experience over time: Cultivating agency in diverse spaces". En L. McAlpine & C. Amundsen (eds.). Doctoral education: Research-based strategies for doctoral students, supervisors and administrators. (pp. 17-36). Amsterdam: Springer.
Leech, N.L. (2012) Educating Knowledgeable and Skilled Researchers in Doctoral Programs in Schools of Education: A New Model. International Journal of Doctoral Studies, 7, 19-37. Recuperado el 15 de Marzo de 2013 en http://ijds.org/Volume7/IJDSv7p019-037Leech325.pdf
Martínez Rizo, F. (1999). ¿Es posible una formación sistemática para la investigación educativa? Algunas reflexiones. Revista Electrónica de Investigación Educativa, 1(1), 47-52. Recuperado el 17 de Marzo de 2013 en http://redie.ens.uabc.mx/vol1no1/contenido-mtzrizo.html
McAlpine, L. & Amundsen, Ch. (2009). Identity and agency: pleasures and collegiality among the challenges of the doctoral journey. Studies in Continuing Education 31(2), 109-125. doi:10.1080/01580370902927378
McAlpine, L. & Amundsen, Ch. (2011). Doctoral Education: Research-Based Strategies for Doctoral Students, Supervisors and Administrators. Canada: Springer.
McAlpine, L. & Amundsen, Ch. (2012). Challenging the taken-for-granted: how research analysis might inform pedagogical practices and institutional policies related to doctoral education. Studies in Higher Education. 37(6), 683-694. doi:10.1080/03075079.2010.537747
McAlpine, L. & Lucas, L. (2011). Different places, different specialisms: similar questions of doctoral identities under construction. Teaching in Higher Education. 16(6). 695-706. doi:10.1080/13562517.2011.570432
Moreno, M.G. (2005). Potenciar la educación. Un currículum transversal de formación para la investigación. REICE - Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación 3(1), 520-540.
Nutov, L. & Hazzan, O. (2011). Feeling the Doctorate: Is Doctoral Research that Studies the Emotional Labor of Doctoral Students Possible? International Journal of Doctoral Studies, 6, 19-32. Recuperado el 15 de Marzo de 2013 en http://ijds.org/Volume6/IJDSv6p019-032Nutov307.pdf
QUALITY ASSURANCE AGENCY (QAA). (2004): Code of practice for the Assurance of Academic Quality and Standards in Higher Education: Section 1: Posgraduate research, (2nd Ed). Gloucester. Quality Assurance Agency.
Real Decreto 99/2011 de 28 de Enero por el que se regulan las enseñanzas oficiales de doctorado. Boletín Oficial del Estado, 10 de Febrero de 2011, num 35, pp. 13909- 13926. España.
Torres Calixto, M. G. (2011): "La tutoría en programas de doctorado. Tensiones tutoriales doctorado en ciencias de la educación RUDECOLOMBIA". Revista Historia de la Educación Latinoamericana 13 (17), 315-344.
Yániz, C. y Villardón, L. (2013). Expectativas de los doctorandos sobre el Tercer Ciclo. Comunicación presentada en el X Foro Internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y la Educación Superior. Granada, 25-28 de Junio.
[-]