- -

La docencia universitaria: Un modelo para su análisis

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

La docencia universitaria: Un modelo para su análisis

Show full item record

Cid Sabucedo, A.; Zabalza Cerdeiriña, MA.; Doval Ruíz, MI. (2012). La docencia universitaria: Un modelo para su análisis. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 10(1):87-104. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6123

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141048

Files in this item

Item Metadata

Title: La docencia universitaria: Un modelo para su análisis
Secondary Title: University teaching: a model for analysis
Author: Cid Sabucedo, Alfonso Zabalza Cerdeiriña, María Ainoa Doval Ruíz, María Isabel
Issued date:
Abstract:
[ES] Desde hace más de una década nos hemos ocupado de estudiar lo que sucedía en las aulas universitarias. Es decir, de lo que hacían los estudiantes y profesores. Para posibilitar su estudio, siguiendo a Mehan (1979) ...[+]


[EN] For longer than a decade we have been working on studying what happened in university classrooms. This is, what teachers and students did. In order to make this study possible, following Mehan (1979) y a Tikunoff y ...[+]
Subjects: University teaching , Good practices , Didactic choreographies , Improve of the teaching , Observation teaching , Classroom process , Enseñanza universitaria , Buenas prácticas , Coreografías didácticas , Mejora de la enseñanza , Observación de la enseñanza , Procesos de aula
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2012.6123
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2012.6123
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record