- -

La Evaluación Formativa en Docencia Universitaria. Resultados globales de 41 estudios de caso

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

La Evaluación Formativa en Docencia Universitaria. Resultados globales de 41 estudios de caso

Show full item record

Vallés Rapp, C.; Ureña Ortín, N.; Ruiz Lara, E. (2011). La Evaluación Formativa en Docencia Universitaria. Resultados globales de 41 estudios de caso. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 9(1). https://doi.org/10.4995/redu.2011.6184

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/141562

Files in this item

Item Metadata

Title: La Evaluación Formativa en Docencia Universitaria. Resultados globales de 41 estudios de caso
Secondary Title: Formative Assessment in Higher Education. Overall results of 41 case studies
Author: Vallés Rapp, Cristina Ureña Ortín, Nuria Ruiz Lara, Encarnación
Issued date:
Abstract:
[ES] En este artículo presentamos los resultados más relevantes del primer año de funcionamiento de la Red Nacional de Evaluación Formativa y Docencia Universitaria. La metodología básica utilizada fue la investigación‐acción ...[+]


[EN] In this paper we show the most relevant results of the first year of implementation of the Educational Evaluation National Network and University Teaching. The basic methodology used was action-research on formative ...[+]


[PT] Neste artigo apresentamos os resultados mais relevantes do primeiro ano de funcionamento da rede nacional de avaliação formativa e ensino universitário. A metodologia seguida, em 41 casos, foi a investigação-acção ...[+]
Subjects: Formative and Shared Assessment , Higher Education , Action-Research , Active Learning , European Higher Education Area , Evaluación Formativa y Compartida , Docencia Universitaria , Investigación‐Acción , Metodologías Activas , Espacio Europeo de Educación Superior , Avaliação formativa e Compartida , Ensino Universitário , Investigação-Acção , Metodologias Activas , Espaço Europeu de Educação Superior
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2011.6184
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2011.6184
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record