- -

Análisis de la incorporación de una plataforma wiki a la docencia de la asignatura “nuevas tecnologías de la información”

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Análisis de la incorporación de una plataforma wiki a la docencia de la asignatura “nuevas tecnologías de la información”

Show full item record

Reinoso Peinado, AJ. (2011). Análisis de la incorporación de una plataforma wiki a la docencia de la asignatura “nuevas tecnologías de la información”. REDU. Revista de Docencia Universitaria. 7(5):1-20. https://doi.org/10.4995/redu.2009.6209

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/142102

Files in this item

Item Metadata

Title: Análisis de la incorporación de una plataforma wiki a la docencia de la asignatura “nuevas tecnologías de la información”
Secondary Title: Analysing the Use of a Wiki Platform for Teaching the Subject “New Information Technologies”
Author: Reinoso Peinado, Antonio José
Issued date:
Abstract:
[ES] Este documento describe el estudio realizado con el fin de analizar y evaluar el uso de una plataforma basada en el paradigma “Wiki” como elemento de apoyo en el proceso de aprendizaje de los alumnos y como herramienta ...[+]


[EN] This paper describes the study carried out in order to analyze and evaluate the use of a wikibased platform as a supporting element in the student learning process. The Wiki platform is also analyzed as a tool providing ...[+]
Subjects: Wiki , Wiki engines , MediaWiki , Wiki platforms , E-learning , Information Technologies , IT , Motores Wiki , Plataformas Wiki , Nuevas Tecnologías de la Información y las Comunicaciones , TIC
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
REDU. Revista de Docencia Universitaria. (issn: 1887-4592 ) (eissn: 1887-4592 )
DOI: 10.4995/redu.2009.6209
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/redu.2009.6209
Type: Artículo

References

Aronsson, L., (2002). Operation of a large scale, general-purpose wiki website. En Carvalho, J: A., Hübler, A. y Baptista, A. A. (Eds.) Proceedings of the 6th International ICCC/IFIP Conference on Electronic (27-37) Elpub 2002 Technology Interactions.

Baggetun, R. (2006). Prácticas emergentes en la Web y nuevas oportunidades educativas. Telos Cuadernos de innovación y comunicación, 67. Segunda época.

Baggetun, R., Wasson, B. y Andersen, K. H. (2003). Collogatories: Collaborative Learning Communities on the Web. Pre-project Final Report, ITU Learning Arenas. InterMedia, Universidad de Bergen, Noruega [+]
Aronsson, L., (2002). Operation of a large scale, general-purpose wiki website. En Carvalho, J: A., Hübler, A. y Baptista, A. A. (Eds.) Proceedings of the 6th International ICCC/IFIP Conference on Electronic (27-37) Elpub 2002 Technology Interactions.

Baggetun, R. (2006). Prácticas emergentes en la Web y nuevas oportunidades educativas. Telos Cuadernos de innovación y comunicación, 67. Segunda época.

Baggetun, R., Wasson, B. y Andersen, K. H. (2003). Collogatories: Collaborative Learning Communities on the Web. Pre-project Final Report, ITU Learning Arenas. InterMedia, Universidad de Bergen, Noruega

Bauer, E. (2006). Configuración y administración de Mediawiki 1.4. Esfuerzo comunitario. Linux Magazine, 8, 14-19

Fountain, R. (2005). Wiki pedagogy. Dossiers pratiques. Recuperado en marzo 2009, de http://www.profetic.org/dossiers/dossier_imprimer.php3?id_rubrique=110

Freire, J. (2005). Evaluación de una experiencia docente. Recuperado en marzo 2009, de http://nomada.blogs.com/jfreire/2005/02/evaluacin_de_un_1.html

Laurillard, D. (1993). Rethinking University Teaching - a framework for the effective use of educational technology. Londres:Routledge.

Mortensen, T., Walker, J., y Morrison, A. (ed.). (2004). Blogging Thoughts: Personal Publication as an Online Research Tool Research ICT in contexts. InterMedia, University of Oslo Research Report 3, Unipubforlag, Oslo, 249-279.

Paula, R.de, Fischer, G. y Ostwald, J. (2001). Courses as Seeds: Expectations and Realities. Actas de la Conferencia europea sobre aprendizaje en colaboración asistido por ordenador. Euro-CSCL 2001, Maastricht, Holanda, Marzo 22-24, 2001, 494-501.

Peña, I., Córcoles C. P. y Casado, C. (2006). El profesor 2.0: Docencia e investigación desde la red.UOC papers. Revista sobre la sociedad del conocimiento, 3. Recuperado en abril de 2009 de http://www.uoc.edu/uocpapers/3/dt/esp/pena_corcoles_casado.pdf

Shneiderman, B. (1998) Relate-Create-Donate: A teaching/learning philosophy for the cyber-generation. Computers & Education, 31, 1, 25-39. https://doi.org/10.1016/S0360-1315(98)00014-1

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record