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Octane number influence on combustion and performance parameters in a Dual-Mode Dual-Fuel engine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Octane number influence on combustion and performance parameters in a Dual-Mode Dual-Fuel engine

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García Martínez, A.; Monsalve-Serrano, J.; Villalta-Lara, D.; Lago-Sari, R. (2019). Octane number influence on combustion and performance parameters in a Dual-Mode Dual-Fuel engine. Fuel. 258:1-11. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2019.116140

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/142279

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Título: Octane number influence on combustion and performance parameters in a Dual-Mode Dual-Fuel engine
Autor: García Martínez, Antonio Monsalve-Serrano, Javier Villalta-Lara, David Lago-Sari, Rafael
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Low temperature combustion stands as a promising alternative to realize low soot and NOx emissions while achieving fuel consumption benefits compared to the conventional diesel combustion. Nonetheless, its applicability ...[+]
Palabras clave: Dual fuel combustión , Primary reference fuel , Emissions , Reactivity controlled compression ignition , RON influence , Octane number
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2019.116140
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2019.116140
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PAID-06-18/
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-87694-R/ES/REDUCCION DE CO2 EN EL TRANSPORTE MEDIANTE LA INYECCION DIRECTA DUAL-FUEL DE BIOCOMBUSTIBLES DE SEGUNDA GENERACION/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//SP20180148/
Agradecimientos:
The authors thanks VOLVO Group Trucks Technology and ARAMCO Overseas Company for supporting this research. The authors also acknowledge FEDER and Spanish Ministerio de Economía y Competitividad for partially supporting ...[+]
Tipo: Artículo

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