Resumen:
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[ES] Comprar productos por internet es una tendencia que ha ido creciendo con el paso del tiempo. Todavía se espera que en los próximos años esta tendencia continúe con una línea ascendente hasta llegar a límites jamás ...[+]
[ES] Comprar productos por internet es una tendencia que ha ido creciendo con el paso del tiempo. Todavía se espera que en los próximos años esta tendencia continúe con una línea ascendente hasta llegar a límites jamás vistos.
Este hecho ha provocado cambios en la forma que los clientes compran los productos y nuevos canales de compra han surgido. Si bien, estos cambios han ocurrido con una rapidez superior a las mejoras en la eficiencia de los embalajes.
El presente proyecto se centra en la eficiencia de los embalajes de productos comprados por internet. Para su estudio, el autor ejecutó una extensa búsqueda de artículos y publicaciones para obtener conocimientos sobre el tema.
Después, se aplicó a un caso real de una compañía, donde los distintos embalajes utilizados fueron estudiados y se aplicó su uso a distintos productos para observar su eficiencia. Se midieron parámetros como el porcentaje de volumen utilizado, cantidad de material desperdiciado o relación volumen-peso.
Además, se intenta llegar a soluciones intermedias para que los embalajes sean medioambientalmente responsables sin dejar de ser económicamente viables.
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[EN] This master’s thesis is the final step of the master’s degree in Supply chain and
Logistics taken in the Lunds Tekniska Högskola.
Buying products on the internet is a trend that has been increasing with the ...[+]
[EN] This master’s thesis is the final step of the master’s degree in Supply chain and
Logistics taken in the Lunds Tekniska Högskola.
Buying products on the internet is a trend that has been increasing with the passing
years. Even though nowadays this shopping behavior is established in our lives, it
is predicted that it will keep growing within the next upcoming years.
These changes in the shopping behavior have come up faster than the necessary
changes in some packaging requirements.
The present project focuses on understanding what requirements need to meet the
secondary packaging solutions for e-commerce at the very last part of the supply
chain, the last mile logistics. To conduct the research, first, an extensive literature
review was conducted in order to understand what has been studied in this field and
what needs to be studied.
Following, a real e-commerce company was selected, and the research was applied
to it, by studying the different packaging solutions employed and discovering the
importance given by the company to the different packaging requirements when
selecting the packaging solutions. Parameters like volume utilization or dimensional
weight were measured and calculated for different products and packaging
solutions.
In addition, the different incentives, barriers and trade-offs for improving the
employed packaging solutions to more logistically efficient ones are presented
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