- -

Measuring the difficulty of computer games using the rasch model

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

  • Estadisticas de Uso

Measuring the difficulty of computer games using the rasch model

Show full item record

Trescolí García, P. (2017). Measuring the difficulty of computer games using the rasch model. Universitat Politècnica de València. http://hdl.handle.net/10251/143530

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/143530

Files in this item

Item Metadata

Title: Measuring the difficulty of computer games using the rasch model
Secondary Title: Análisis de dificultad de vídeo juegos usando el modelo RASCH
Author: Trescolí García, Pablo
Director(s): Alcañiz Fillol, Miguel
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Electrónica - Departament d'Enginyeria Electrònica
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Read date / Event date:
2017-06-19
Issued date:
Abstract:
[ES] El propósito de este proyecto fue utilizar el modelo de Rasch para desarrollar un método que estima la dificultad del videojuego. Un gran número de personas fueron grabadas jugando dos videojuegos diferentes para que ...[+]


[EN] The purpose of this project was to use the Rasch model to develop a method that estimates videogame difficulty. A large number of people were recorded playing two different videogames so their gameplay footages could ...[+]
Subjects: Rasch , Modelo , Video juegos , Eficiencia
Copyrigths: Reconocimiento (by)
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Grado en Ingeniería Aeroespacial-Grau en Enginyeria Aeroespacial
Type: Proyecto/Trabajo fin de carrera/grado

recommendations

 

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record