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Classical Control Design Theory Applied to Mitigate Rotor-Blade Vibrations

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Classical Control Design Theory Applied to Mitigate Rotor-Blade Vibrations

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Beneyto Gómez-Polo, M. (2019). Classical Control Design Theory Applied to Mitigate Rotor-Blade Vibrations. http://hdl.handle.net/10251/143642

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Title: Classical Control Design Theory Applied to Mitigate Rotor-Blade Vibrations
Secondary Title: Diseño de control clásico aplicado a la mitigación de vibraciones en sistemas rotodinámicos Una investigación numérica.
Author: Beneyto Gómez-Polo, María
Director(s): Montalva Subirats, José Miguel
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería de la Construcción y de Proyectos de Ingeniería Civil - Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Read date / Event date:
2019-06-05
Issued date:
Abstract:
[ES] El siguiente trabajo estudia el diseño e implementación del control activo de vibraciones en sistemas rotodinámicos. El rápido desarrollo de aplicaciones industriales ha incrementado la demanda de máquinas rotativas ...[+]


[EN] This paper studies the design and implementation of active control strategies to reduce vibrations in rotor-blade systems. The fast development of engineering applications has lead to the demand of highly efficient ...[+]
Subjects: Modelo matemático , Control prealimentado , PID , Control realimentado , Espacio estado , Rotor , Feedforward , Feedback , State Space , Rotor-blade , Control
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Publisher:
Universitat Politècnica de València
degree: Máster Universitario en Ingeniería Industrial-Màster Universitari en Enginyeria Industrial
Type: Tesis de máster

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