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Evaluation of the passive pre-chamber ignition concept for future high compression ratio turbocharged spark-ignition engines

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Evaluation of the passive pre-chamber ignition concept for future high compression ratio turbocharged spark-ignition engines

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Benajes, J.; Novella Rosa, R.; Gómez-Soriano, J.; Martínez-Hernándiz, PJ.; Libert, C.; Dabiri, M. (2019). Evaluation of the passive pre-chamber ignition concept for future high compression ratio turbocharged spark-ignition engines. Applied Energy. 248:576-588. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2019.04.131

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/144316

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Metadatos del ítem

Título: Evaluation of the passive pre-chamber ignition concept for future high compression ratio turbocharged spark-ignition engines
Autor: Benajes, Jesús Novella Rosa, Ricardo Gómez-Soriano, Josep Martínez-Hernándiz, Pablo José Libert, C. Dabiri, M.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The pre-chamber ignition concept is an attractive strategy to enable the operation of spark-ignition engines in lean or diluted conditions keeping a suitable combustion process. According to the results the benefits ...[+]
Palabras clave: Spark-ignition engine , Pre-chamber ignition , Lean burn , EGR dilution , Efficiency and emissions
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Applied Energy. (issn: 0306-2619 )
DOI: 10.1016/j.apenergy.2019.04.131
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2019.04.131
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/AEI/Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2013-2016/TRA2017-89139-C2-1-R/ES/DESARROLLO DE MODELOS DE COMBUSTION Y EMISIONES HPC PARA EL ANALISIS DE PLANTAS PROPULSIVAS DE TRANSPORTE SOSTENIBLES/
Agradecimientos:
The work has been partially supported by the Spanish Ministerio de Economia y Competitividad through Grant No. TRA2017-89139-C2-1-R.
Tipo: Artículo

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