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ARROG: Una forma de repensar y comunicar la muerte

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ARROG: Una forma de repensar y comunicar la muerte

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dc.contributor.author Alayza Moncloa, Gabriel Maria Enrique es_ES
dc.contributor.author Alayza Moncloa, Mateo es_ES
dc.coverage.spatial east=-75.015152; north=-9.189966999999998; name= Perú es_ES
dc.coverage.spatial east=-69.32851554788361; north=-1.2647184164460565; name=Latinoamérica es_ES
dc.date.accessioned 2020-06-09T11:13:27Z
dc.date.available 2020-06-09T11:13:27Z
dc.date.issued 2020-05-31
dc.identifier.issn 2253-6337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/145803
dc.description.abstract [EN] The digital revolution has sparked a paradigm shift that has transformed the old tools of communication. Both the technical and discursive limits of these tools have increased and with this their reflective capacity has grown. Arrog is a Peruvian video game developed by Hermanos Magia and Leap Game Studio. By looking at death from a new perspective and taking advantage of the creative freedom that independent video games provide, it seeks to contrast the concept of death with our own modernity and the phenomana of its transparency. es_ES
dc.description.abstract [ES] El cambio de paradigma que trae consigo la revolución digital ha traído consigo la transformación de las viejas herramientas de la comunicación. Sus límites tanto técnicos como discursivos se han ampliado y con esto su capacidad discursiva a crecido. Arrog, es un videojuego peruano desarrollado por Hermanos Magia y Leap Game Studio, que busca, desde una nueva mirada a la muerte y aprovechando el espacio de libertad discursiva que otorgan los videojuegos independientes, contrastar este concepto con nuestra contemporaneidad y el fenómeno de su trasparencia.  es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof EME Experimental Illustration, Art & Design es_ES
dc.rights Reconocimiento - No comercial (by-nc) es_ES
dc.subject Narrative es_ES
dc.subject Communication es_ES
dc.subject Market es_ES
dc.subject Digital revolution es_ES
dc.subject Liquid culture es_ES
dc.subject Culture of transparency es_ES
dc.subject Ilustración es_ES
dc.subject Dirección de arte es_ES
dc.subject Videojuego es_ES
dc.subject Álbum ilustrado es_ES
dc.subject Muerte es_ES
dc.subject Metáfora es_ES
dc.subject Poética es_ES
dc.subject Secuencia narrativa es_ES
dc.subject Comunicación es_ES
dc.subject Mercado es_ES
dc.subject Revolución digital es_ES
dc.subject Cultura liquida es_ES
dc.subject Cultura de la transparencia es_ES
dc.title ARROG: Una forma de repensar y comunicar la muerte es_ES
dc.title.alternative Arrog: A Way To Rethink And Communicate Death es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/eme.2020.13228
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Alayza Moncloa, GME.; Alayza Moncloa, M. (2020). ARROG: Una forma de repensar y comunicar la muerte. EME Experimental Illustration, Art & Design. 8(8):82-95. https://doi.org/10.4995/eme.2020.13228 es_ES
dc.description.accrualMethod OJS es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/eme.2020.13228 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 82 es_ES
dc.description.upvformatpfin 95 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 8 es_ES
dc.description.issue 8 es_ES
dc.identifier.eissn 2341-3018
dc.relation.pasarela OJS\13228 es_ES
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