- -

Sistema de Control Borroso para el Proceso de Renovación de la Carga en Motores Turbodiesel

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Sistema de Control Borroso para el Proceso de Renovación de la Carga en Motores Turbodiesel

Show full item record

García-Nieto Rodríguez, S.; Salcedo Romero De Ávila, JV.; Blasco Ferragud, FX.; Martínez Iranzo, MA. (2009). Sistema de Control Borroso para el Proceso de Renovación de la Carga en Motores Turbodiesel. Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. 6(2):36-48. http://hdl.handle.net/10251/146688

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/146688

Files in this item

Item Metadata

Title: Sistema de Control Borroso para el Proceso de Renovación de la Carga en Motores Turbodiesel
Secondary Title: Fuzzy Modelling and Control for Air Management in Diesel Engines
Author: García-Nieto Rodríguez, Sergio Salcedo Romero de Ávila, José Vicente Blasco Ferragud, Francesc Xavier Martínez Iranzo, Miguel Andrés
Issued date:
Abstract:
[ES] El modelado y control del proceso de renovación de la carga en motores turbodiesel se presenta como un importante reto desde el punto de vista de control. Este sistema presenta un fuerte comportamiento no lineal, por ...[+]


[EN] Modelling and control for air management in diesel engines is a major challenge from the control point of view, because of the high nonlinear behaviour of this system. For this reason, classic control techniques are ...[+]
Subjects: Fuzzy Sistems , Identification , LMIs , Non-linear Control , Diesel Motors , Sistemas Borrosos , Identificación , Control No Lineal , Motores Diesel
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista Iberoamericana de Automática e Informática industrial. (issn: 1697-7912 ) (eissn: 1697-7920 )
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://polipapers.upv.es/index.php/RIAI/article/view/8331
Thanks:
Este trabajo ha sido parcialmente financiado por los proyectos de investigación GVA-026, GVPRE/2008/326 y DPI2008-02133/DPI.
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record