Resumen:
|
[ES] En este trabajo final de grado se realiza un informe técnico de una pintura mural situada en la Iglesia de San Vicente Mártir de Guadassuar (Valencia) que representa La Última Cena . El periodo histórico en el cual ...[+]
[ES] En este trabajo final de grado se realiza un informe técnico de una pintura mural situada en la Iglesia de San Vicente Mártir de Guadassuar (Valencia) que representa La Última Cena . El periodo histórico en el cual se enmarca esta pintura es el Barroco y las características técnicas de la obra se corresponden con el estilo de esta época en Valencia durante el s.XVIII. Se ha realizado el estudio in situ de la pintura, analizando sus cualidades técnicas y estilísticas y mencionando en este punto los daños que presentan tanto la pintura como su marco ornamental. Además se ha realizado un estudio fotográfico previo de la obra.
El trabajo incluye un estudio del simbolismo que la obra posee, tratando los elementos iconográficos que aparecen en la pintura; posteriormente, se muestra una comparativa entre diferentes pinturas de la Última Cena.
Por último, una vez establecida la intención y composición de la obra, se ha procedido a elaborar una propuesta de intervención, dividiéndola en dos
[-]
[EN] This final degree Project is a technical report of a mural painting which is located in the Church of San Vicente Mártir de Guadassuar (Valencia). It represents The last supper . The historical period in which this ...[+]
[EN] This final degree Project is a technical report of a mural painting which is located in the Church of San Vicente Mártir de Guadassuar (Valencia). It represents The last supper . The historical period in which this painting is situated is the Baroque and the technical characteristics of the work correspond to the style of this era in Valencia in the 18th century.
The on-site study of the painting has been carried out, analyzing its technical and stylistic qualities and mentioning at this point the damages that both the painting and its ornamental framework have suffered. In addition, a previous photographic study of the work was carried out.
The work includes a study of the symbolism that the work possesses, dealing with the iconographic elements that appear in the painting; later, there is a comparison between various paintings of the Last Supper.
Finally, once the intention and composition of the work have been established, an intervention proposal has been prepared, dividing it into two parts. On the one hand the painting and on the other its ornamental framework, determining the specific treatment regarding He cleaning processes , consolidation and protection of the pictorial film and golden ornamentation. This intervention proposal also includes a preventative conservation plan, in order to avoid possible future damages.
[-]
|