Abstract:
|
Aquest text és la memòria del projecte final de carrera de Ramon Martí i Gallego
realitzat per a l'obtenció del títol en Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió en
l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica ...[+]
Aquest text és la memòria del projecte final de carrera de Ramon Martí i Gallego
realitzat per a l'obtenció del títol en Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió en
l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de
València. En ell es va a documentar el procés a través del qual s'ha obtingut l'aplicació
Facebook per a la gestió de pèrdues i abandonaments d'animals.
En primer lloc farem una breu introducció en la que explicarem els motius pels quals
s'ha decidit fer aquest projecte i no un altre i en la que marquem els objectius d'aquest
projecte dividits en dos branques, segons siguen de caràcter tecnològic o social.
A continuació introduirem al lector en el món de les protectores i dels animals. Així,
exposarem el problema que suposa per a la societat l'abandonament d'animals i tot el
que fan les protectores en aquest sentit per tal d'intentar reduir aquest tipus d'accions.
També s'explicarà la forma de treballar que tenen les protectores a traves de la xarxa i
les deficiències que presenten els models i protocols que fan servir tant per comunicarse
com per difondre la informació a través d'Internet. Seguidament assenyalarem els
punts bàsics que hauria de complir el protocol per que siga eficient, i dissenyarem en
aquest sentit els pilars bàsics en els que es recolzarà la nostra aplicació.
Tot seguit analitzarem al detall les diferents tecnologies amb les que podríem
desenvolupar l'aplicació, explicant per a cada cas quins avantatges i desavantatges
presenta cada tecnologia per tal de triar la que més s'ajuste a les nostres necessitats. A
més a més, explicarem al lector les característiques principals les xarxes socials i en que
es basa el seu èxit i detallarem les mes importants. També donarem unes nocions de
programació en Facebook, en les que explicarem quin és el mecanisme més senzill per
connectar una pàgina web a la plataforma de l¿esmentada xarxa social.
Prosseguirem amb el disseny de l'aplicació, que consta de diversos esquemes i
documents realitzats seguint els diferents estàndards. Així, en primer lloc realitzarem
l'especificació conceptual amb la que explicarem el sistema d'una manera lògica i
natural, comentant els diferents processos tal i com han d'ocórrer en la vida real.
A continuació presentarem el document d'especificació de requeriments. Amb aquest
document intentarem explicar l'àmbit, la visió general, la descripció i la perspectiva en
els que es desenvoluparà el nostre projecte. També definirem les funcions que s'intenten
cobrir amb el producte, les diferents restriccions que presenta per la seua natura, i
explicarem les suposicions i les premisses de les què partim.
Pel que fa a l'especificació formal de l'aplicació, seguirem l'estàndard de modelat
UML. Aquesta especificació descriu tant l'estructura de l'aplicació com la de les dades,
així com el funcionament intern que tindrà l'aplicació. S'ha fet utilitzant els diagrames
de casos d'ús per implementar la capa de presentació, diagrames de seqüència per la
capa de negoci, i el diagrama entitat-relació per presentar la capa de dades.
Una volta realitzat el disseny de l'aplicació, passarem al desenvolupament de
l'aplicació. Així, es mostrarà un prototipus funcional de l'aplicació i es detallaran les
diferents funcionalitats que s'han implementat. Seguidament connectarem l'aplicació
web amb la interfície de Facebook.Finalment explicarem les conclusions que es desprenen de la realització del projecte i valorarem en que mesura hem aconseguit els objectius marcats al començament de la memòria. Conclourem comentant quins seran les passes a seguir per poder continuar amb la millora i el manteniment de l'aplicació.
[-]
|